Spotify придобива стартъп компанията Podz. Тя има технология за генериране на кратки клипове за преглед на съдържание от подкасти.

За разлика от други услуги, които създателите на съдържание могат да използват за ръчно създаване на подобни клипове, Podz използва автоматизиран процес. Технологията открива ключови моменти от даден епизод благодарение на система базирана на машинно обучение. Тя е обучена на над 100 000 часа звуково съдържание.

Придобиването има за цел да подобри възможността за откриване на подкасти, като дава възможност на потребителите да преглеждат кратки клипове, а не цели епизоди. Според Spotify това ще улесни слушателите да откриват съдържанието, което искат да слушат.

Улеснени ще са и създателите на съдържанието, тъй като творбите им ще са по-лесни за откриване, а това ще позволи и изграждане на база от фенове. Потребителите на Podz обикновено следват до 30 подкаста, което е доста повече от обикновеното (около 7).

Новата придобивка идва след анонса на Spotify за абонаментна подкаст услуга. В нея избрани партньори ще могат да изискват пари за достъп до съдържанието им. Компанията ще взема 5% дял от абонаментите от 2023 г.

Очаквано от Spotify планират да интегрират технологията на новата си придобивка Podz в платформата си. Резултатите от това би трябвало да са видими преди края на годината.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *