Какво трябва да знаем за суперприложенията

Стоян Ненов Последна промяна на 16 април 2024 в 17:13 1222 0

Super Apps

Снимка Infinum

Какво трябва да знаем за суперприложенията

В наши дни има приложения за всичко. В онлайн магазините има милиони програми, които предлагат всичко. Обаче е досадно да се налага да се превключва от приложение в приложение по няколко пъти, за да се извършат рутинни дейности от ежедневието.

Би било доста по-удобно всичко да е на едно място и да може да се достига до различните услуги само с няколко докосвания на екрана. Освен това и самите приложения се борят за все по-разпокъсаното внимание на потребителите и най-добрият начин е именно чрез обединяване на функции в рамките на една платформа.

Така се ражда концепцията за суперприложенията, която набира все по-голяма популярност, съобщава CNET. През последните години суперприложения има предимно в Китай. Там популярните са WeChat на Tencent и Alipay на Alibaba.

Те са своеобразни операционни системи в интернет. В тях има всичко – социална мрежа, чат, онлайн разплащания, поръчки на превози, таксита, множество онлайн магазини, игри и т.н. През тях може да се купуват билети за културни събития, за самолет и практически са малка форма на интернет в интернет. Просто всичко е по-прегледно и разбира се, партньорите са специално отбрани.

И докато суперприложенията са популярни в Китай и в някои други страни в Азия и Южна Америка, те са практически несъществуващи в САЩ и Европа. Най-близката версия са настоящите социални мрежи с техните канали и профили, но в повечето случаи реалното извършване на дадена поръчка, сделка или плащане, се прави извън самите тях и в сайта на доставчика или търговеца.

Според Deloitte обаче това ще се промени. Компанията прогнозира, че от следващата година и в тези региони ще се появяват първите суперприложения, които първоначално ще са със скромни възможности, но бързо ще увеличават предложенията си. Анализаторите от Gartner са дори и по-смели. Те прогнозират, че през 2027 г. над 50% от световното население ще използва поне едно суперприложение всеки ден.

Идеята придоби популярност в Запада след изказване на Илон Мъск, когато придоби Twitter и малко след това го прекръсти на X. Аргументът му тогава беше, че иска да преобрази платформата в „приложение за всичко“ и името трябва да е подобаващо. Повече от година по-късно X все още си е Twitter с друго име. Няма никакви новости в тази сфера освен слухове, че все пак се работи по проекта.

Други ИТ гиганти също са показали индикации, че се интересуват от концепцията. Meta вече започна да развива WhatsApp в тази посока, като версията ѝ за Индия позволява поръчки от веригата супермаркети Jiomart. Самият Марк Зукърбърг заяви, че „бизнес чатовете са сфера с голям потенциал и ще бъдат сред основните начини за хората и фирмите да комуникират помежду си през следващите години“.

Всички новини
Най-четени Най-нови
За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

Няма коментари към тази новина !