AI функция на Spotify позволява създаването на плейлисти само по текстово описание

Мария Иванова Последна промяна на 09 април 2024 в 11:15 495 0

AI Playlist

Снимка Spotify

Екстрата все още се води в "бета" версия

Стрийминг платформата Spotify обяви въвеждането на изкуствен интелект (AI) в процеса на създаване на плейлисти. Новата функция, наречена AI Playlist, беше пусната в бета версия от понеделник и позволява на потребителите да формират свои собствени плейлисти, използвайки текстови описания.

Тя може да бъде допълнение към стандартните заявки за създаване на плейлисти, като жанр и времева рамка. Spotify посочва, че потребителите вече могат да поискат "песни за серенада на тяхната котка" или "ритми за борба със зомби апокалипсис", например.

Текстовите описания могат да се отнасят за места, животни, дейности, филмови герои, цветове, емотикони и други. Компанията отбелязва, че най-добрите плейлисти се генерират с помощта на подсказки, които съдържат комбинация от жанрове, настроения, изпълнители и десетилетия.

Функцията може да бъде намерена в раздела “Вашата библиотека” на приложението. Потребителите трябва да докоснат бутона плюс (+) в горния десен ъгъл на екрана, за да отворят изскачащо меню. В него се появява новата опция AI Playlist, наред със съществуващите Playlist (Списък за възпроизвеждане) и Blend (Смесване).

След като е създаден списъкът от песни, потребителите могат да задават команди като “по-малко оптимистичен” или “повече поп”, за да променят настроението или стила му. В допълнение, те имат възможност да премахнат нежелана песен от плейлистата, като просто плъзнат пръста си наляво върху нея.

Spotify посочва, че използва големи езикови модели (LLM), за да разбере предпочитанията на потребителя. След това музикалната платформа използва технологията си за персонализация (информацията, която има за историята и предпочитанията на слушателя), за да изпълни неговата подкана и да създаде персонализиран за него плейлист.

През последните месеци Spotify инвестира в AI за подобряване на своята стрийминг услуга. Компанията е вложила значителни ресурси в развитието на инструмента си AI DJ, който беше пуснат в световен мащаб миналата година.

Тази функция представя на потребителите персонализирани селекции на песни, които отговарят на техните уникални вкусове и настроения. Миналата година компанията обяви, че инвестира във вътрешни изследвания, за да разбере по-добре най-новото в областта на изкуствения интелект и големите езикови модели.

Главният изпълнителен директор на Spotify - Даниел Ек разкри пред инвеститорите плановете си за разширяване на използването на изкуствен интелект в услугите на компанията. Ек подчерта няколко области, в които AI може да бъде използван, включително резюмиране на подкасти, създаване на аудио реклами и други.

Всички новини
Най-четени Най-нови
За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

Няма коментари към тази новина !