От около две години голяма част от гейминг индустрията бойкотира руския пазар заради конфликта с Украйна. Тази относителна изолация изглежда принуждава страната да обмисли въвеждането на своеобразни собствени гейминг хардуер и софтуер. Сега нови данни сочат, че сред новите мерки са и законодателни инициативи за организиране на производството на портативни и декстоп конзоли, както и операционна система и облачно базирана платформа за разпространение на игри.
Още през 2022 г. има информация за това, че Министерството на цифровото развитие на страната е започнало преговори за възможното създаване на разработен в Русия гейм енджин. Изграждането на цяла геймърска платформа обаче е дори още по-амбициозно начинание. Разбира се в днешни дни създаването на собствена гейм конзола не е толкова трудно, колкото преди десетилетия. Налични са редица платформи с отворен код, които могат да бъдат използвани с не много усилия за пренастройване. Достъпът и до хардуер е по-лесен с готови чипсети, с които се спестяват много и скъпи усилия.
По-сложно е разработването на свързаните с платформата разнообразни и необходими услуги. сред тях са възможностите за онлайн разплащания и обработка, изтегляния на игри, онлайн игра, модерация, качествен контрол и т.н. Тези функционалности не са лесни дори за утвърдените платформи като Microsoft и Valve например. Освен това е необходимо да има и разработчици, които са създават игри за новата платформа.
Говорейки пред местния вестник Kommersant, Антон Фомин, заемащ ръководен пост в компанията за мобилни телефони Fplus, заявявам че в Русия никой няма опита, който е необходим за създаване на конзола от нивото на PlayStation и Xbox. Друг неназован експерт изказва мнението си, че създаването на цялостна система може да отнеме до 10 години и до 10 млрд. рубли (до 108 млн. долара) инвестиции, а крайният резултат ще е продукт, който изостава от съществуващите тогава чужди решения по отношение на параметрите с до 15 години.
Фактът, че Русия дори обмисля такава възможност може би е свързано със състоянието на гейминг сектора. Проучване от миналата година показва, че преобладаващата част от геймърите в страната са принудени да пиратстват, за да се сдобият с любимите си заглавия, тъй като легитимният достъп е невъзможен. Данни на база на публикации за работни позиции подсказват, че през миналата година местният пазар за разработка на игри се е свил с до 40% от началото на конфликта.
Актуалната ситуация напомня за годините на Студената война когато тогавашният СССР създадоха редица аркадни машини, които бяха базирани на идеи от Запада. Имаше и пазар за стотици аматьорски видеоигри. Сега предстои Правителството да направи решение до 15 юни относно възможността за осъществяване на собствена гейминг конзола.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари