Google отложи премахването на рекламните бисквитки в браузъра Chrome

Стефан Николов Последна промяна на 26 април 2024 в 15:08 993 0

Google Chrome

Снимка Growtika/Unsplash

Google отложи премахването на рекламните бисквитки в браузъра Chrome

Google отложи плана си за постепенно премахване на "бисквитките" за всички потребители на Chrome. Допреди няколко месеца интернет гигантът възнамеряваше да спре използването на бисквитки на трети страни към средата на 2024 г. Сега обаче Google отложи този ход поне до 2025 г.

В публикация в официалния си блог Alphabet заяви, че все още работи с рекламната индустрия и регулаторните органи (включително британския Орган за защита на конкуренцията и пазарите, който проверява практиките на Google) по този проект. Google заяви, че се надява да премахне бисквитките на трети страни в началото на следващата година, при условие че успее да постигне споразумение с регулаторните органи.

"Признаваме, че има постоянни предизвикателства при съгласуването на различните отзиви от индустрията, регулаторните органи и разработчиците и ще продължим да работим в тясно сътрудничество с цялата екосистема", заяви компанията.

Google води дискусии с издатели, търговци и регулаторни органи относно плана си за замяна на текстовите бисквитки. Обикновено маркетолозите използват тези файлове, за да проследяват онлайн активността на потребителите и да адаптират рекламите, според инициативата, известна като Privacy Sandbox.

Решението на Google да се откаже от "бисквитките" повтаря действията на Apple, която през 2021 г. разтърси пазара на цифровата реклама, като ограничи достъпа на рекламодателите до данните на потребителите в своята операционна система.

Firefox и Safari вече по подразбиране отказват достъп до бисквитките на трети страни. Google е на път да последва примера им, тъй като се стреми към оперативна съвместимост между различните браузъри. Като същевременно поддържа високи стандарти за поверителност и сигурност.
Разбира се, рекламодателите също се наложи да се адаптират към новите правила. Но при Google ситуацията е по друга, защото пазарът е вече по-различен.

Bloomberg обръща внимание, че в момент, когато технологичните гиганти са изправени пред засилен антитръстов контрол, някои експерти се опасяват, че ходът на Google да се откаже от бисквитките може да увеличи нейната власт на пазара на цифрова реклама, където тя и без това играе доминираща роля.

Интересно е, че към днешен ден функцията за блокиране на бисквитките от трети страни може да бъде включена от всеки потребител на Chrome. За да направите това, трябва да влезете в страницата с флаговете на браузъра. Това става като въведете в адресния ред chrome://flags. В полето за търсене въведете Enable experimental cookie features. Флагът ще се появи с черни букви на жълт фон. По подразбиране този флаг има стойност Default. От падащото меню трябва да се избере опцията Enabled. След това ще се наложи рестартиране на браузъра, който вече ще блокира текстовите бисквитки на трети страни.

Сега когато посетите уеб сайт, който се опитва да получи достъп до бисквитки на трети страни, Chrome ще покаже иконка във вид на око в адресната лента.

Всички новини
За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

Няма коментари към тази новина !