Още от дните на конзолата NES сме свидетели на практиката на компаниите в тази сфера да изолират екосистемата си от игри. Така в продължение на десетилетия производителите на конзоли контролираха изцяло лицензирането и продажбите а игри за хардуера си.
Затова и заявката на шефа на Xbox, Фил Спенсър, заяви, че е отворен за разчупването на границите се възприема като значителна новина. Наскоро в интервю за Polygon той сподели, че вижда бъдеще, в което конкуриращите се магазини ще са налични директно на конзолите Xbox. През 2022 г. в разгара на борбата си с регулаторите относно придобиването на Activision, Microsoft въведе набор от принципи за отворен магазин за компютри, мобилни телефони и други устройства. По това време конзолите не бяха част от тези принципи, тъй като от компанията посочиха, че те се продават на загуба с цел създаване на издръжлива екосистема за разработчиците. Загубите след това се възстановяват чрез приходи от конзолния магазин за игри.
Според Спенсър обаче този модел има по-малко смисъл в последно време. Това отчасти се дължи на забавянето в напредъка по Закона на Мур, което прави по-високи разходите за хардуер, както и преминаването на все повече геймъри към мобилни устройства и компютри. Така субсидирането на хардуера е по-трудно.
В миналото Microsoft предприе някои малки крачки към отваряне на екосистемата от игри за Xbox. През 2013 г. беше позволено на независим разработчик лесно да публикува игри за Xbox One. Sony и Nintendo също прилагат подобни политики за конзолите си, а това доведе до създаването на много такива игри през последните години. Освен това програмата Universal Windows Platform от 2016 г. позволява на Xbox да работи с външни приложения програмирани за Windows, но само през Windows Store.
Позволяването на достъпа до игри от конкурентни магазини директно на Xbox ще е много по-голяма крачка спрямо предходните. Така Microsoft значително ще ограничи контрола си върху съдържанието и приходите. Откритостта на Спенсър идва в момент, в който Apple например е принудена да отстъпи част от контрола си върху iOS в Европа, като част от изискванията по Акта за цифрови пазари.
От своя страна Epic Games, един от най-големите конкурентни магазини за приложения, от години искат да въведат платформата си в iOS. Идеята за позволяване на други магазини в Xbox идва в момент, в който Microsoft вече не акцентира върху ексклузивността за игри за Xbox. Засега тази промяна включва само някои относително малки заглавия.
Иначе Microsoft беше пионер още през 2016 г. с предложението си за междуплатформена онлайн игра. След това политиката беше възприета и от Sony, като вече се възприема като нормална практика.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари