Производителят на енджини за игри Unity публикува днес доклад, който хвърля светлина върху реакцията на гейм индустрията на фона на икономическите предизвикателства и специално обърна внимание на устойчивостта и адаптацията на гейм студията пред лицето на трудностите. В доклада се разглежда и отговорът на разработчиците на игри на технологичния напредък и променящите се предпочитания на играчите.
По стечение на обстоятелствата устойчивостта и адаптацията са темата на събитието GamesBeat Summit 2024, което ще се проведе на 20-21 май в Лос Анджелис. А сега Unity публикува 2024 Unity Gaming Report в рамките на Конференцията на разработчиците на игри 2024 (GDC, Developers Conference 2024).
Дори и с ограничени бюджети, студията продължават да експериментират, инвестират и поемат пресметнати рискове, за да увеличат максимално ефективността и ресурсите. Те се фокусират върху ключови области, включително повишаване на производителността с инструменти за изкуствен интелект, увеличаване на приходите с разнообразни рекламни стратегии и удвояване на мултиплейъра и мултиплатформените игри, за да достигнат до възможно най-много играчи и да ги накарат да играят по-дълго.
Докладът се базира на информация от над пет милиона разработчици използващи енджина на Unity и над 342 милиарда показвания на реклами, като предлага цялостен анализ на тенденциите и развитието на индустрията.
Разработване на мултиплатформи и мултиплейър
Въпреки допълнителната сложност и разходи все повече студия инвестират в мултиплатформени и мултиплейърни разработки, за да разширят обхвата си и да повишат ангажираността на играчите.
От 2021 г. насам броят на мултиплатформените игри е нараснал с 40%, като дори малките студия прилагат стратегии за издаване на мултиплатформени игри. Освен това приходите от мултиплейър игри отбелязват забележителен ръст от 10% (2,3 млрд. долара) през 2023 г., което показва трайната популярност на мултиплейър преживяванията сред играчите.
Друга тенденция е, че има повече игри с действия на живо или често обновявани игри с добавяне на реални събития, които имат за цел да привлекат хората обратно или да ги мотивират да се абонират за пропуски за битки.
По-голямо разнообразие при стратегиите за монетизиране на игрите
Студията поддържат приходите си и стимулират ангажираността си чрез разнообразни подходи за монетизиране, като приходите от реклама в приложенията (IAA) нарастват с 26,7% на годишна база.
Игрите, които използват както възнаградени видеоклипове, така и рекламни оферти, отбелязват значително увеличение на процента на задържане до 7-ия и 30-ия ден, което подчертава ефективността на разнообразните рекламни стратегии за подобряване на задържането на играчите и монетизацията.
Настъпването на изкуствения интелект
AI вече играе ключова роля в повишаването на производителността и ефективността на разработчиците на игри, като 62% от студията включват AI инструменти в работните си процеси, особено за създаване на съдържание и анимация. Според анализаторите AI вероятно е най-голямата нововъзникваща тенденция, която ще промени начина, по който се създават игрите, и начина, по който се играят
С новия Unity 6 енджин разработчиците ще могат да разработват по-големи и по-сложни сцени, да създават мултиплатформени игри директно в редактора и да проектират динамични преживявания с изкуствен интелект и XR. И всичко това с подобрена скорост и производителност по време на изпълнение.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари