Meta загуби 200 млрд. долара от цената си въпреки добрите финансови резултати

Стоян Ненов Последна промяна на 25 април 2024 в 17:02 898 0

Mark Zuckerberg

Снимка Anurag R Dubey/Wikimedia Commons

Основателят на компанията Meta Марк Зукърбърг

ИТ гигантът Meta се отказа в неприятна ситуация да загуби около 200 млрд.долара от пазарната си оценка, въпреки че записа добри финансови резултати, съобщава CNBC. Основателят на компанията Марк Зукърбърг изглеждаше готов за този развой на събитията, тъй като не му се случва за пръв път.

На пръв поглед няма причина за срива на цената на акциите с около 19%. Meta обяви 27% ръст на приходите и достигат 36.46 млрд. долара за първото тримесечие на тази година. Това е с 300 млн. долара повече от прогнозата на анализаторите. Приходите на акция също са по-високи – 4.71 долара спрямо 4.32 долара според прогнозите.

Компанията отчита увеличение на темпото на растеж и свиване на разходите за продажби и маркетинг с 16%. Основният източник на доходи остават онлайн рекламите, но има и други положителни тенденции. Reality Labs – отделът, който разработва метавселената и шлемовете Quest, отчита приходи в размер на 440 млн. долара и загуба от 3.85 млрд. долара. Това обаче е доста по-малко спрямо 4.31 млрд. долара прогнозирана загуба от анализаторите.

Въпреки това, още докато Марк Зукърбърг обявяваше резултатите и причините за тях, акциите на Meta започнаха да поевтиняват. Зукърбърг обяви по-ниски прогнозни резултати за второто тримесечие спрямо очакванията на инвеститорите – 37.75 млрд. долара спрямо 38.3 млрд. долара.

Овен това Meta ще продължи да увеличава инвестициите в AI. Зукъбърг обяви, че компанията вече е доказала, че успява да „монетизира ефективно“ AI услугите си и ще продължи да ги мащабира до все повече хора и фирми.

„Мисля, че си струва да се каже още сега, че сме виждали нестабилност в цената на акциите ни по време на тази фаза от новите ни продукти, когато започваме да инвестираме в мащабирането на нов продукт, но все още не го монетизираме“, казва Зукърбърг. Той допълва, че подобни сривове се са случвали и при предишните нови услуги на компанията – Reels, Stories и преходът към мобилните приложения.

Според него в дългосрочен план инвеститорите виждат, че идеите са добри и им се доверяват. Затова той не се притеснява от големия спад сега и говори повече за целите на Meta.

А те са още повече инвестиции в AI и позициониране на Meta като лидер в този сегмент. „Има няколко варианта за изграждане на огромен бизнес, включително комуникация на бизнеса, внедряване на AI в реклами или платено съдържание и др.“, казва Зукърбърг.

Той вижда голям потенциал и в сливането на добавената реалност и очилата Quest с AI. Двете технологии ще могат да се допълват взаимно и да предложат изцяло ново ниво на взаимодействие между тях и потребителя.

За да се постигне всичко това ще са нужни още повече пари. Затова Meta увеличава прогнозните капиталови разходи в диапазона 35-40 млрд. долара за тази година. Първоначалните прогнози бяха за 30-37 млрд. долара. Компанията е уверена, че ще си върне инвестициите, но ще е нужно търпение, тъй като те са още в началото на своето развитие.

Всички новини
Най-четени Най-нови
За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

Няма коментари към тази новина !