Комисията по ценни книжа и борси на САЩ (SEC) заяви, че цифровите консултантски услуги в областта на финансите оказва твърде негативно влияние върху клиентите. По време на мащабно изследване регулаторът стигна до извода, че използваните софтуерни роботи таксуват клиентите повече отколкото е необходимо поради неточно пресмятане на таксите. Освен това, те съобщават на потребителите невярна информация. Проблемът съвсем не е единичен, като според публикуваните данни от SEC, алгоритмите с елементи на изкуствен интелект работят некоректно във 130 проверени от регулатора компании.

В представения публичен отчет представителите на SEC съобщиха, че в последно време търсенето на алгоритмите от подобен род силно е нараснала. Частните компании са осъзнали, че софтуерните роботи-консултанти сериозно намаляват разходите, дават възможност за частично съкращаване на персонала и ускоряват обслужването на клиентите. Този подход наистина оказва положително влияние на бизнеса, но SEC откри, че използваният изкуствен интелект не е достатъчно квалифициран за общуване с потребителите.

Сред най-сериозните проблеми при използването на алгоритми с елементи на изкуствен интелект SEC обръща внимание на три основни пункта. Това са програмните несъотвествия, управлението на портфейлите и рекламата. Това означава, че използваните към днешен ден софтуерни роботи-консултанти не изпълняват своите главни функции, заради които са разработени. Специалистите откриха заблуждаваща реклама, неверни препоръки за управление на портфейлите, които водят до загуби от страна на клиентите, както и редица нарушения на политиките на финансовите институции.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *