Учени от Бристолския университет в Англия и Харбинския технологичен институт в Китай създадоха „живи фабрики“, произвеждащи водородно гориво. Това става ясно от изследване, публикувано в списание Nature Communications.

В основата на разработката е добавянето на захаросани капчици вода към фотосинтезиращи водорасли. Обработени по този начин, малките биологични фабрики спират да произвеждат кислород и започват да отделят водород. Той може да бъде използван като източник на зелена водородна енергия, при която няма отделяне на въглеродни емисии.

За момента „живите фабрики“ са прекалено малки, за да могат с енергията си да захранват нашите домове и автомобили. С този експеримент обаче учените откриват един нов източник на устойчива чиста енергия, който може да бъде много полезен, ако процесът се разрасне.

В бъдеще тази идея, разработена в по-големи мащаби, може да намали вредните емисии и да предотврати енергийната криза, пред която човечеството е изправено. Дали това ще стане, предстои да разберем.