Началото на всяка година е време за равносметка за случилото се през предходната. Apple също сподели информация за сегмента на своите услуги. В прессъобщението на компанията, най-интересната част може би са цифрите, свързани с приходите от услуги за цялата година, които ни дават добра представа за това, колко печеливши са те.

През седмицата между Коледа и Нова година, потребителите са похарчили 1.8 милиарда долара за цифрови стоки и услуги, предоставени от App Store. Разбира се това включва и покупки, направени в приложения от трети страни, от които компанията събира 30%. Apple отбелязва, че паричният поток е насочен предимно към разходи за игри, което ясно показва, че растежът на мобилната гейминг индустрия далеч не е в своя пик.

Може би по-шокиращо е второто число – 540 милиона долара, похарчени само за Нова година, което е и рекорд за Apple. Голяма част от тях е отишла за виртуални валути по време на игра.

През 2020 година компанията представи нова услуга, фокусирана върху тренировките – Fitness+. С нея Apple покрива още една ниша, като прави своя Apple Watch още по-полезен и добавя още един поток от приходи.

От друга страна Apple Pay става все по-популярна, а компанита споделя, че 90% от магазините в САЩ я приемат като начин на плащане. Рекордът в тази категория обаче принадлежи на Австралия, където според гиганта 99% от магазините работут с Apple Pay, докато във Великобритания този процент е 85%.

За пореден път услугите на Apple доказват защо заслужават да са основен фокус на компанията и може би са ключът към дългосрочната й доминация на пазара.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *