В началото на тази седмица голям брой потребители започнаха да се оплакват от появата на реклами в интерфейса на OLED телевизора LG CX произведен през 2020-та година. Оказа се, че това е вградена в интерфейса на операционната система WebOS възможност за показване на таргетирана реклама, която зависи от гледаните от потребителя телевизионни програми. Всичко това предизвика раздразнението и гнева на хората, понеже тези реклами самостоятелно започват да се възпроизвеждат, а потребителят няма възможност да ги спре или изключи.

Интернет изданието The Verge съобщи, че тези клипове са с продължителност около 15 секунди. Това е твърде неприятна постъпка от страна на потребителя, понеже 55-инчовият смарт телевизор CX струва около 1500 щ. долара, но дори и да бе съвсем евтин, подобно ниво на проникване на рекламите е твърде неприятно.

Има решение на този проблем, което става на ниво рутер, осигуряващ интернет връзката. Необходимо е блокирането на следните домейни имена за телевизорите на LG:

  • ngfts.lge.com
  • us.ad.lgsmartad.com
  • lgad.cjpowercast.com
  • Edgeuite.net
  • us.info.lgsmartad.com

А това са адресите, които трябва да се блокират за телевизорите на Samsung, някои модели на която също започнаха да показват подобни реклами:

  • samsungads.com
  • samsungotn.net
  • samsungrm.net
  • samsung.net/ads

За съжаление няма универсално решение за преминаване към настройките, където има опция за блокиране на домейни, понеже техните производители предлагат най-различни интерфейси. Но ето адресите, откъдето може да се влезе в опциите на браузърите на различните производители:

  • Linksys — http://192.168.1.1
  • D-Link / Netgear — http://192.168.0.1
  • Belkin — http://192.168.2.1
  • ASUS — http://192.168.50.1

Разбира се, за влизането в настройките са необходими потребителското име и паролата на администратора на устройството, които са указани в неговите инструкции, а и лесно се намират в интернет.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *