През пролетта на 2019 година Nvidia добави хардуерната поддръжка на разширението DirectX Raytracing във видеокартите GeForce GTX, като по този начин даде възможност да се оценят мощните ефекти с рейтрейсинг в реално време на притежателите на графични карти без специализираните RT ядра. Съвсем логично, в подобен режим производителността не е много добра и видеокартата GeForce GTX 1080 Ti не може да достигне дори и нивото на GeForce RTX 2060.

Advanced Micro Devices от своя страна не пожела да се занимава с предишните модели видеокарти и просто добави хардуерната поддръжка на трасирането на лъчите за видеокартите Radeon RX от серия 6000. Тези графични карти имат специализирани Ray Accelerators модули, в които алгоритмите за рейтрейсинг се изпълняват по хардуерен път. Това не се хареса на някои ентусиасти и те решиха самостоятелно да добавят трасиране на лъчите в по-старите видеокарти на AMD.

Графичната библиотека Mesa 3D, която е включена в повечето Linux дистрибуции, бе обновена и сега в нея е реализирана софтуерната поддръжка на трасирането на лъчите от видеокартите на AMD, които нямат специализирани RT ядра. Методът работи с графичните процесори, които разполагат с ядрата RDNA от 1-во поколение, Vega и Polaris. Самото трасиране на лъчите е реализирано по софтуерен път чрез API Vulkan. Разбира се, производителността не е много висока.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *