По данни на Counterpoint Research, Oppo вече е лидер на пазара на смартфони в Китай. Това според анализаторите се дължи на два фактора, падението на Huawei и възхода на Oppo.

През януари Oppo е постигнала дял от 21% от пазара в Китай, което е било достатъчно за изкачването ѝ до върха. Друг бранд на BBK, vivo има 20%, колкото държи и Huawei.

В челната петица са още Apple и Xiaomi с по 16%. През първия месец на годината Oppo бележи ръст на доставките с цели 33% на годишна база. 5G моделите се проследяват отделно.

65% от продажбите на телефони през последното тримесечие на 2020 г., са именно на устройства с 5G свързаност. Това отчасти е и причина за спада на Huawei.

Компанията може да се сдобива с 4G чипове, но за 5G решенията трябва да разчита на натрупаните запаси. Това разбира се се дължи на американските санкции.

Huawei се фокусира в премиум сегмента където и печалбите са по-големи, но при по-ограничени обеми на продажби. Междувременно празнината в останалите сегменти се запълва успешно от Oppo.

От ситуацията разбира се се възползва и Xiaomi. За резкия спад на доставките на Hiawei има влияние и продажбата на бранда Honor.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *