
Китайската компания BYD е не само най-големият в света производител на електромобили и хибриди, но и вторият по големина производител на тягови акумулаторни батерии. Компанията съобщи пред медиите, че до една-две години ще започне да използва авангардни батерии с твърд електролит, но пълномащабното им производство ще бъде овладяно едва към 2030 г.
Това съобщава главният технически директор на BYD Сун Хуаджун по време на провелото се през уикенда индустриално събитие, за което съобщава изданието CnEVPost. Според него различните участници на този пазар показват сравним напредък в разработването на твърдотелни батерии. Литиево-йонните батерии с течен електролит могат да постигнат плътност на съхранение на заряда не повече от 350‧ватчаса на килограм, като подобряването на тази стойност в рамките на този и сходен на него химически състав е твърде проблематично. Чрез преминаване към твърд електролит плътността на съхранение на заряда може да се увеличи до 500 ватчаса на килограм.
В допълнение към увеличаването на плътността на съхранение на заряда се очаква твърдотелните батерии да намалят теглото и времето за зареждане, да подобрят устойчивостта на батерията на екстремни температури и да покажат по-висока пожарна безопасност. BYD разчита на сулфидни електролити при разработването на химията на твърдотелните батерии, както всъщност постъпва и нейният конкурент CATL. Други компании експериментират съответно с оксидни и полимерни електролити. По-конкретно, оксидните електролити теоретично могат да повишат плътността на съхранение на заряда до 720 ватчаса на килограм.
BYD разработва твърдотелни батерии още от 2013 г. и до няколко години очаква да започне пробна експлоатация на първите образци, но предпочита да не говори за масовото им производство преди 2030 г. Според компанията кобалтът и никелът все още ще съставляват основната част от производствените разходи на твърдотелните батерии. След като производството на твърдотелни батерии достигне сериозни обеми, тяхната цена, според представителите на BYD, ще бъде сравнима със сегашните литиево-йонни батерии, съчетаващи никел, кобалт и манган. Да напомним, че CATL и BYD произвеждат основно LFP батерии на базата на железен фосфат, които са по-евтини от NMC вариантите. На този етап обаче производството на твърдотелни батерии със сулфиден електролит остава много скъпо, въпреки че този недостатък би трябвало да бъде преодолян след преминаването към масово производство.
Според статистиките от началото на тази година китайската компания BYD значително отстъпва на лидера на пазара на батерии за електромобили CATL, но остава вторият по големина производител в света. През следващата половина на годината се очаква компанията да предложи на своите клиенти второто поколение батерии от семейството Blade, които ще комбинират висока плътност за съхранение на заряда с умерена цена и високи скорости на зареждане. Представените на това събитие нови акумулаторни батерии с твърд електролит са още една стъпка към успеха на китайската компания BYD.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари