Meta започва да маркира генерираното от AI съдържание във Facebook и Instagram

Мария Иванова Последна промяна на 09 февруари 2024 в 11:34 1012 0

Instagram

Снимка Brett Jordan/Unsplash

Meta започва да маркира генерираното от AI съдържание във Facebook и Instagram

През следващите месеци Meta ще започне да добавя етикет "генерирано от изкуствен интелект" към съдържанието, създадено с помощта на инструменти на Google, Microsoft, OpenAI, Adobe, Midjourney и Shutterstock и др. Тази нова функция ще бъде достъпна във Facebook, Instagram и Threads на няколко езика.

Онлайн гигантът вече прилага подобен етикет "създадено с AI" към фотореалистичните изображения, генерирани от собствения му инструмент за изкуствен интелект. Сега компанията започва партньорство с други водещи разработчици на AI съдържание за въвеждането на общи технически стандарти в тази област.

Съобщението идва в момент, когато експерти алармират, че изкуственият интелект и неговите способности за създаване на реалистични изображения може да предизвика заблуждаване и дезинформация сред хората. В съчетание със способността на социалните медии бързо да разпространяват съдържание, съществува риск от разпространение на невярна информация, която може дори да подведе избирателите на предстоящите в САЩ и десетки други държави избори през 2024 година.

Новите маркери на Meta все още няма да бъдат прилагани към видео и аудио клипове, генерирани от изкуствен интелект. За сега компанията внедрява функция, която ще позволи на потребителите сами да посочват кога видео или аудио съдържание, което споделят, е създадено от AI. От тях ще се изисква да съобщават за реалистични видео или аудио клипове, които са "създадени или променени по цифров път".

Президентът по глобалните въпроси на Meta Ник Клег посочва, че е възможно потребителите да бъдат санкционирани, ако се опитват да скрият произхода на подобен тип съдържание. Той добавя, че ако цифрово създадено или променено изображение, видео или звук "създава особено висок риск от съществено заблуждаване на обществеността по важен въпрос", компанията може да добави по-ясен етикет.
Когато става въпрос за видео и аудио клипове, генерирани от AI, Клег посочва, че все още е твърде трудно да се открият тези видове фалшификати, защото маркирането им не е приложимо в достатъчно голям мащаб. Освен това водните знаци могат лесно да бъдат премахнати.

Meta работи и за предотвратяване на премахването на невидимите водни знаци в изображенията и видеата, генерирани от изкуствен интелект. Въпреки това голяма част от манипулираните медии, които се очаква да се появят в платформите на компанията, вероятно няма да бъдат обхванати от новата политика. Заради липсата на единен стандарт, онлайн гигантът ще може да маркира само съдържание, създадено с помощта на инструментите на компании, които са съгласни да работят с него.

Всички новини
Най-четени Най-нови
За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

Няма коментари към тази новина !