Показването на предложения за търсене в реално време в адресната лента е стандартното поведение на всички основни браузъри, включително Chrome, Firefox, Edge, Opera и Safari. Сега Firefox прави още една крачка напред, като показва резултатите от търсенето директно в адресната лента за подбрани заявки, вместо да пренасочва потребителите към уеб сайта, както правят стандартните търсачки.
Според Mozilla новата функция ще показва резултатите от търсенето само когато Firefox е „много сигурен“, че те са релевантни за заявката на потребителя. Във всеки случай само най-добрият резултат ще се показва заедно с традиционните предложения за търсене. Firefox ще показва и спонсорирани резултати (реклами), ако те се считат за „много релевантни“.
Mozilla твърди, че въпреки персонализираните реклами, личната информация на потребителите ще бъде защитена, като се гарантира, че нито Firefox, нито неговите спонсори ще могат да събират данни, които позволяват идентифицирането на потребителите. Компанията добави, че новата функция разчита на същата технология за защита на личната информация, която Firefox използва от години.
По-конкретно, Firefox криптира всички търсения, използвайки специален протокол, наречен Oblivious HTTP, и ги изпраща към посредник, управляван от Fastly. Mozilla може да види търсенето, но не и IP адреса на потребителя, докато Fastly може да види IP адреса, но не и текста на търсенето. Това разделение гарантира, че никоя от страните не може да идентифицира лично потребителя.
Mozilla цитира няколко примера за типа резултати, които ще се появяват директно в адресната лента. Един интересен пример са обобщенията за състоянието на полетите, които според компанията са по-удобни, когато се показват вградени, вместо да се препращат потребителите към страницата с пълните резултати от търсенето.
По същия начин, когато хората търсят уеб сайт, без да знаят точния URL адрес, новата функция ще им помогне да пропуснат търсенето и ще ги отведе директно до желания сайт. Друг често срещан случай на употреба е търсенето на препоръки за киносалони, ресторанти, хотели и магазини. В тези случаи Firefox ще показва най-релевантния резултат въз основа на местоположението на потребителя.
Новата функция все още е в процес на разработка и няма потвърдена дата на пускане. Mozilla обаче заявява, че е на път да я пусне за потребителите в САЩ през следващата година. В зависимост от успеха и обратната връзка от потребителите на домашния пазар, Mozilla може да обмисли разширяването й в световен мащаб за в бъдеще.
Интелигентните предложения ще бъдат активирани по подразбиране, но могат да бъдат деактивирани, като се махне отметката от опцията „Retrieve suggestions as you type” (Извличане на предложения по време на въвеждане) в настройките на Firefox. Ако тази опция не е налична в графичния интерфейс, функцията може да бъде деактивирана и чрез about:config, като се зададе browser.urlbar.quicksuggest.online.enabled на False.









Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари