Как да създадете успешна TikTok маркетинг стратегия през 2023 г.

BeShared Последна промяна на 13 октомври 2023 в 15:29 1628 0

TikTok

Снимка BeShared/Shutterstock

Как да създадете успешна TikTok маркетинг стратегия през 2023 г.

Силата на TikTok не трябва да бъде подценявана. Освен че е инструмент за разсейване на тийнейджъри, приложението е оказало огромно влияние върху културата в съвременния свят, а опитните фирми се стремят да се включат в играта, чрез маркетинг в TikTok. Дори и да не сте една от онези щастливи марки, които случайно се натъкват на славата на TikTok, все още можете да изградите успешно присъствие в платформата. Прочетете цялата статия, за да научите как да използвате TikTok за бизнеса си, как да се справите с инфлуенсър маркетинга в платформата и др.

Какво е TikTok маркетинг

Маркетингът в TikTok е използването платформата за популяризиране на дадена марка, продукт или услуга. Той може да включва различни тактики, като инфлуенсър маркетинг, реклама в TikTok и създаване на органично съдържание.

Маркетингът в TikTok може да помогне на бизнеса за:
• Увеличаване на разпознаваемостта на бранда
• Изграждане на активна общност
• Продаване продукти и услуги
• Получаване обратна връзка от клиенти и аудитория
• Предоставяне на услуги на клиентите

Ето трите основни вида маркетинг, които брандовете използват в TikTok.

1. Инфлуенсър маркетинг

Инфлуенсър маркетингът в TikTok е важна част от екосистемата на приложението. Мегазвезди като Чарли Д'Амелио, Адисън Рей и Зак Кинг могат да окажат огромно влияние върху успеха на даден бизнес (десетки милиони потребители гледат тяхното съдържание всеки ден). Но не е необходимо да имате известен инфлуенсър за успешен маркетинг - опитайте се да откриете изгряващи звезди или инфлуенсъри във вашата ниша.

2. Създаване на собствено съдържание

Тази опция ви дава най-голяма свобода. Създайте бизнес акаунт в TikTok за своя бранд и започнете да създавате собствено органично съдържание. Така нямате никавки ограничения. Можете да публикувате всичко - от показване на вашите продукти до танцови предизвикателства. Прекарайте известно време в преглеждане вашата „For You” страница за вдъхновение.

3. Реклама в TikTok

Ако търсите място, откъдето да започнете и разполагате с пари за инвестиране, това е мястото - TikTok е пълен с истории за успеха на брандове, които са започнали да рекламират в там, включително Aerie, Little Caesars и Maybelline. Подобно на Facebook и Instagram, цената на рекламите в TikTok се основава на модел на наддаване(bidding).

Как да настроите TikTok за бизнеса

През лятото на 2020 г. технологичният гигант откри TikTok for Business и няколко месеца по-късно пусна TikTok Pro. Първоначално имаше разграничение между двата раздела - единият беше за бизнеса, а другият - за създателите, които се стремят към растеж, но тъй като двата хъба предоставяха почти еднакви сведения, TikTok в крайна сметка ги обедини. Сега TikTok for Business е единственият път, по който можете да се насочите. С бизнес акаунт можете да добавяте повече информация към профила си и да получавате достъп до показатели в реално време и информация за аудиторията.
Как да създадете бизнес акаунт в TikTok:

1. Отидете в профилната си страница.
2. Отворете раздела „Настройки и поверителност“ в горния десен ъгъл.
3. Изберете „Управление на профила“.
4. Под „Управление на акаунта“ изберете „Превключване към бизнес акаунт“.
5. Изберете категорията, която най-добре описва профила ви - Tiktok предлага всякакви категории – от изкуство до машини и оборудване.
6. Оттам можете да добавите бизнес уебсайт и имейл към профила си и сте готови да работите.

Как да рекламирате в TikTok

Създаването на официална реклама в TikTok (с други думи, директно заплащане на TikTok за маркетинг) е сигурен начин да привлечете повече внимание към съдържанието си.

1. Видове TikTok реклами

Рекламите във feed-а са реклами, които създавате сами. Видовете реклами във фийда включват реклами с изображения, видео реклами и реклами с буустване на публикации (подсилване на съдържанието, което вече имате, така че то да се показва във фийда на повече хора). Има и реклами тип "pangle" и "carousel", които са достъпни само чрез приложенията Audience Network и News Feed на TikTok, съответно.

Допълнителните рекламни формати включват реклами Topview (те се възпроизвеждат при първото отваряне на приложението и не могат да бъдат пропуснати, подобно на рекламата в Youtube), брандирани предизвикателства с хаштагове (хаштаг, който може да се използва и е свързан с вашата марка) и брандирани ефекти (като стикери и филтри).

2. Как да си направите акаунт за реклами в TikTok

Ако планирате да пускате реклами в TikTok, трябва да създадете акаунт за реклами в TikTok Ads Manager. За целта посетете ads.tiktok.com, кликнете върху Create Now (Създаване сега) и попълнете информацията си. (Това са само основните данни: държава, индустрия, име на фирмата и информация за контакт.)

Как да създатете TikTok маркетинг стратегия

Като за начало трябва да опознаете платформата. Не би било правилно да подхождате към маркетинга в TikTok по същия начин, както към маркетинга в Instagram или Facebook. TikTok е напълно различна социална мрежа с уникални тенденции, функции и поведение на потребителите.

Прекарайте известно време в гледане на видеоклипове в TikTok (за начинаещи - започнете оттук). Разгледайте различните функции, налични в приложението TikTok, и обърнете внимание на това какви филтри, ефекти и песни са на мода.

Обърнете внимание на предизвикателствата с хаштагове, които основно включват песен, танцови движения или задача, която членовете са предизвикани да пресъздадат (по същество, това е начинът, по който TikTok създава съдържание, генерирано от потребителите). Не пренебрегвайте и функцията Duets на TikTok.
Прочетете и за алгоритъма на TikTok. Разбирането на начина, по който TikTok класира и показва видеоклипове в таба "For You", може да даде информация за вашето съдържание, хаштаг и стратегия за привличане.

1. Определете целевата Ви аудитория

Кого се надявате да достигнете в TikTok? Преди да започнете да създавате съдържание, се запознайте с демографските характеристики на TikTok и определете тези, които биха могли да се интересуват от вашия бранд.

TikTok е най-популярен сред тийнейджърите, но би било грешка да отпишете TikTok като подходяща платформа. Хората на възраст между 20 и 29 години се нареждат плътно до младежите в САЩ.

Прекарайте известно време в проучване на аудиторията си в други платформи на социалните медии и потърсете припокриване в TikTok. Но не изключвайте нови или неочаквани аудитории. Възможно е настоящата ви аудитория да не е в TikTok, но може би в платформата има подгрупи със свързани или малко по-различни интереси. Например аудиторията на издател на детски книги може да се състои от автори в LinkedIn, читатели в Instagram и илюстратори в TikTok.

След като сте определили потенциалната аудитория, проучете какви типове съдържание харесват и с какво се ангажират. След това започнете да подготвяте идеи за съдържание за вашия бранд.

2. Проучете конкуренцията си в TikTok

Независимо дали конкурентите ви са в платформата, намерете поне три до пет подобни марки или организации и вижте какво правят в приложението. Опитайте се да се поучите от това, което е проработило и което не е проработило за тях.

Тъй като TikTok е платформа, ръководена от създатели, не изключвайте включването на TikTok звезди и инфлуенсъри в това упражнение. Намерете личности, които са специализирани във вашата област на компетентност - от козметика до медицина или образование и литература.

3. Поставете си цели

Независимо дали планирате да достигнете до нова аудитория, да подобрите имиджа на бранда си, да повишите популярността на даден продукт или да развиете по-силни взаимоотношения с клиентите чрез ангажиране, важно е направите ясен план за действие. Опитайте да си поставите цели, които са специфични, измерими, постижими и релевантни.

Подобно на повечето социални платформи, TikTok предоставя анализи за бизнес акаунти. За да получите достъп до анализите си в TikTok:

  • Влезте в страницата на профила си и докоснете трите хоризонтални линии в горния десен ъгъл.
  • Докоснете „Инструменти за създателя“, след което „Анализи“.
  • Разгледайте таблото за управление и намерете показателите, които можете да използвате за измерване на целите си.

TikTok е една от най-бързо развиващите се платформи през последните години и няма сигнали за спирането на този растеж. С напредване на времето тази платформа ще препокрие все повече и повече демографски групи, което само ще увеличи рекламната и сила.

Всички новини
Най-четени Най-нови
За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

Няма коментари към тази новина !