Microsoft анонсира една значителна промяна, която ще се отрази на компютърния гейминг. Компанията сваля сумата, която взема при продажба на игра през магазина си за Windows от 30% на 12%.

Промяната, която влиза в сила от 1 август ще помогне на компанията да се конкурира по-успешно с доминиращата платформа Steam. Разработчиците на игри и големите гейм студиа ще имат по-голям стимул да използват платформата на Microsoft.

Промяната обхваща само игрите за PC, но не и тези за конзолите на компанията. Microsoft не посочва защо тя няма да важи и за конзолните заглавия, но това най-вероятно се дължи на факта, че бизнес моделът там е изцяло различен.

С ограничаването на комисионната си, Microsoft я изравнява с тази на магазина на Epic Games. Valve от своя страна все още взема 30% от продажбите през Steam. Все пак при достигане на 10 милиона долара оборот таксата пада на 25% и до 20% след 50 милиона долара.

Въпреки това Steam продължава с доминацията си на PC платформата. Част от проблемът на Microsoft се корени в това, че от компанията изискват от разработчиците да използват приложението Microsoft Store, което не може да се похвали с особено добри функционалност и дизайн.

Отстъпката от таксите обаче може да се окаже достатъчно примамлива, за да накара повече компании да предлагат съдържанието си през магазина на Microsoft. Освен това компанията от Сънивейл планира преработка на магазина си.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *