Мобилната мрежа на „Виваком“ се срина, заради софтуерен проблем

Юлиян Арнаудов Последна промяна на 25 април 2025 в 13:40 402 0

Мобилната мрежа на „Виваком“ се срина, заради софтуерен проблем

Снимка Виваком

Мобилната мрежа на „Виваком“ се срина, заради софтуерен проблем

Мобилната мрежа на „Виваком“ се срина в петък сутрин, като потребителите в редица региони не можеха да провеждат обаждания, както и да имат достъп до пренос на данни. Към обяд, свързаността на телекома е до голяма степен възстановена, но аварията е продължила над два часа.

Все още има потребители, които изпитват проблеми с мрежата на компанията. От компанията обявиха, че продължават да работят за пълното отстраняване на аварията. Също така, допълниха, че ако някои потребители продължат да изпитват затруднения с връзката е хубаво да рестартират устройството си или да активират и след това да деактивират самолетния режим. В регионите където тези съвети не работят, клиентите на компанията ще трябва да разчитат на гласови услуги през WiFi (т.нар. VolWiFi), за да могат да провеждат обаждания.

От „Виваком“ обявиха, че проблемът се дължи на софтуерен ъпдейт на един от доставчиците, с които компанията работи. Това означава, че няма физическа авария в център за данни или голям магистрален кабел. Съответно, аварията поне на теория може да бъде отстранена по-бързо и без големи последствия за потребителите. Като изключим, временното прекъсване на услугите.

„От тази сутрин изпитвахме технически проблеми в нашата мобилна мрежа и работим за възможно най-бързото им отстраняване“, пише в официалната позиция на „Виваком“ разпространена до медиите в 12:24 часа. „Причината за това е софтуерна актуализация на мобилната мрежа, извършена от наш доставчик“, допълват от компанията и се извиняват за причиненото неудобство.

В рамките на аварията се изказаха и някои политически реакции. Председателят на Комисията по транспорт и съобщения в Народното събрание (НС) Кирил Добрев поиска официален доклад от надзорния регулатор. В него, Комисията за регулиране на съобщенията трябва да разследва на какво се дължи проблемите с мрежата на „Виваком“ и дали реакцията на компанията е била адекватна и навременна. Както и потенциални мерки за превенция и по-бързи действия при подобни инциденти.

    За писането на коментар е необходима регистрация.
    Моля, регистрирайте се от TУК!
    Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

    Няма коментари към тази новина !