Стриймингът за пръв път изпревари телевизията

Стоян Ненов Последна промяна на 16 август 2023 в 15:50 283 0

NEtflix

Снимка Tech Daily/Unsplash

Стриймингът за пръв път изпревари телевизията

Не е изненада, че стрийминг услугите се радват на голяма популярност. Въпреки това досега телевизията традиционно беше предпочитана от масовия потребител и той прекарваше повече време в гледане на традиционни канали, отколкото на стрийминг услуги.

През юли 2023 г. обаче това се е променило за пръв път, съобщават анализаторите от Nielsen, цитирани от CNBC. Те са анализирали общото време, което хората прекарват в гледане на видео съдържание през месеца. Традиционно над 50% от него беше за някаква форма на телевизия – ефирна, кабелна, сателитна и т.н.

С появата на стрийминг услугите, интересът към телевизията започна да намалява бавно и стабилно. През юли т.г. потреблението на платени телевизионни услуги е паднало до 29.6%, а това на ефирни телевизии – до 20%. Същевременно ползването на стрийминг услуги е достигнало почти 39% - най-високото ниво откакто Nielsen прави подобни анализи от юни 2021 г. насам.

Данните на самите ТВ доставчици също показват спад на абонатите. През второто тримесечие на годината Comcast и Charter са загубили съответно 543 000 и 200 000 абонати. „Смятаме, че данните за всички линейни ТВ услуги са лоши“, казва Тим Холен от Macquarie.

А от Nielsen отчитат, че потреблението на стрийминг услуги расте, въпреки че те вдигат и цените си. Главна „жертва“ се оказват именно ТВ услугите – потребителите пестят средства като спират тях, за да могат да си позволят повече стрийминг платформи.

Докладът на Macquarie е самостоятелен и отчита, че средно операторите на ТВ услуги в САЩ губят 9.6% от абонатите си на година или 4.4 млн. абонати общо до 41 млн. домакинства. През 2021 г. са били 50 млн., а през 2022 г. – 45 млн.

Nielsen отчита, че зрителите намалят и с още повече – 12.5% по-малко на годишна база за платените телевизии и 5.4% за ефирните. Това е ясен индикатор, че все още има доста хора, които плащат за телевизия, но не я гледат толкова редовно и означава, че спадът за телевизиите далеч не е приключил.

Същевременно стрийминг платформите отчитат ръст, макар и неговото темпо да се забавя. Това се обяснява с факта, че и стрийминг услугите вдигат цените и кара хората да са по-избирателни с платформите, за които се абонират.

Въпросните платформи вече са наясно с този факт и се опитват да привлекат абонати не само със собствено съдържание, но и с това на телевизиите. Например Netflix наскоро лицензира сериала Suits, който се радва на голяма популярност и се излъчваше по USA Network. Оказва се, че често именно лицензираното съдържание е по-гледано от собственото, което платформите създават със свои средства. От гледна точка на зрители, гледаемостта на Netflix през юли се е увеличила с 4.5% до общо 8.5% от цялото време за гледане на телевизия/видео.

Стрийминг платформите се опитват да увеличат абонатите не само с ново и повече съдържание. Те затягат и правилата за споделяне на акаунти и пароли. Това се посреща с известно недоволство от потребителите, но дава и резултат – абонатите се увеличават.

Всички новини
За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

Няма коментари към тази новина !