
Представете си, че трябва да намерите фризьор за домашния си любимец или да проверите цените в няколко химически чистения, но мисълта за поредица от телефонни разговори ви уморява. Google има решение - компанията пусна новаторска функция в САЩ, която позволява на изкуствения интелект (AI) да извършва тези обаждания вместо вас.
Технологичният гигант започна да тества тази функция за първи път през януари и тя все още е достъпна само за някои видове фирми, като например фризьори на домашни любимци, химическо чистене и автокъщи. Когато търсите някоя от тези услуги, като например дресьор на домашни любимци, Google ще покаже под обявата нова подкана „have AI check pricing“ (накарайте AI да провери цените).
След като я изберете, изкуственият интелект на компанията ще поиска от вас повече информация за заявката ви, например какъв вид домашен любимец имате, каква е породата му и от какви услуги се нуждаете. Ще ви попита и кога имате нужда от услугата и как искате да получавате актуализации, например по имейл или чрез текст. Тази функция може да се окаже популярна сред по-младите потребители, за които проучванията показват, че трудно провеждат телефонни разговори.
За да внесе яснота как точно работи, Роби Стейн, вицепрезидент на Google Search, обясни, че компанията използва комбинация от две мощни системи. „Gemini, с помощта на технологията Duplex, ще може да прави обаждания от ваше име“ - заяви той, като подчерта, че процесът е проектиран да бъде максимално прозрачен. Вицепрезидентът допълва, че инструментът за обаждания „ще се обявява като изкуствен интелект от Google, който се опитва да получи информация от името на клиента“. След като го направи, той ще предостави актуализация чрез текст за наличните часове или цени.
Собствениците на фирми могат да се откажат от получаването на AI обаждания в настройките на профила си в Google. Въпреки че функцията вече е общодостъпна за потребителите в САЩ, абонатите на плановете Google AI Pro и AI Ultra ще се ползват с „по-високи лимити“. Това означава, че те ще могат да използват инструмента за AI обаждания по-често и за по-голям брой заявки в сравнение със стандартните потребители.
Наред с мащабното въвеждане на AI обажданията, технологичният гигант пуска по-мощния си модел Gemini 2.5 Pro за тест от премиум абонати. Тази експериментална функция е достъпна за абонатите на платените планове AI Pro и AI Ultra, които са се съгласили да участват в тестовете през платформата Search Labs. Те вече могат ръчно да изберат Gemini 2.5 Pro да захранва техните AI обобщения (познати доскоро като AI Mode) – инструментът, който предоставя генерирани от изкуствен интелект отговори в горната част на резултатите от търсенето. Според Стайн, новият модел е значително по-способен от своя предшественик. Gemini 2.5 Pro и работи „особено добре за напреднали разсъждения, математика и програмиране“.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари