

Google ще предложи да извежда на преден план резултатите от търсенето в платформите за пазаруване и пътувания на други компании в горната част на страницата си, в опит да се съобрази с Закона за цифровите пазари на Европейския съюз и да избегне глоби, разкрива Bloomberg, цитирайки заявиха запознати с въпроса лица.
Така в горната част на резултатите при търсенето в Google ще се показва секция с класифицирани опции от сайтовете на компании за сравнение на цени. Потребителите ще могат да преминават към сайтовете на конкурентите, включително Expedia и Booking, или да кликват върху отделни резултати, за да преминат към страницата на хотел или авиокомпания.
Сайтът, който Google определи като най-релевантен, ще бъде показан, а падащо меню ще съдържа линкове към останалите, включително собствените услуги за сравнение на Google. В една вариация на плана Google ще показва основен списък с директни линкове към доставчици на туристически услуги или стоки в пространството под прозореца.
По-рано през годината Европейската комисия предупреди Google, че компанията рискува да бъде глобена съгласно DMA, защото дава предимство на собствените си услуги в търсенето, като Google Flights. Компанията загуби съдебно дело миналата година и беше глобена с 2.4 млрд. евро (4.7 млрд. лв.) за използване на положението си, за да изтласка конкурентни услуги за пазаруване.
DMA влезе в сила миналата година и има за цел да спре големите международни технологични компании да злоупотребяват с пазарното си господство. Регламентът забранява на платформите да дават предимство на собствените си услуги и ги спира да комбинират лични данни от различни услуги. Глобите за нарушаване на правилата са до 10% от глобалните годишни продажби или 20% за повторни нарушения.
Миналата година Google предостави на потребителите в ЕС достъп до повече връзки към сайтове за сравнение. Последната предложена промяна ще постави услугите, които се конкурират с функциите за сравнение на цени на Google, начело в резултатите. В момента потребителите в ЕС, които търсят полети, виждат прозореца на Google с връзки, водещи директно към сайтовете на авиокомпаниите, преди връзките към сайтове за сравнение на цени и други резултати.
Макар в САЩ някои да описват всички тези изисквания като своеобразен рекет към големите технологични компании, това изглежда като начин за насърчаване на конкуренцията. Един от начините, по които компаниите дават отпор е забавяне на въвеждането на някои функционалности за потребителите в Европа, което може да бъде доста неприятно.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари