Испания въвежда нови правила, свързани с начина, по който инфлуенсърите и други известни личности популяризират криптовалутите. Те ще трябва да разкрият дали получават възнаграждение за тази дейност.

Нещо повече – ако някой инфлуенсър има над 100 хил. последователи в Испания, той ще трябва да даде поне десет дни предизвестие преди стартирането на крипто рекламна кампания. Глобата при неизпълнение на това изискване може да достигне 300 хил. евро.

Новите правила имат за цел да позволят на Националната комисия за пазара на ценни книжа (CNMV) на Испания да наблюдава маркетинговата екосистема около крипто активите и да гарантира, че потребителите са наясно с рисковете. Според комисията крипто рекламите трябва да включват предупреждения за рисковете на своите продукти.

Промените в Испания дойдоха след като футболистът Андрес Иниеста започна да популяризира в социалните мрежи борсата за криптовалути Binance. CNMV обаче го предупреди че „като нерегулирани продукти, криптоактивите крият някои значителни рискове“.

Криптовалутите и рекламата им в интернет са обект на критики и в други страни. Популярни лица като Ким Кардашиян, Флойд Мейуедър и Пол Пиърс наскоро бяха съдени заради популяризиране на крипто реклами.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *