Както се и очакваше, регулаторните органи на ЕС започват антимонополно разследване срещу Facebook. Целта е да се установи дали социалната мрежа нарушава конкуренцията, използвайки данни събрани от рекламодатели, за да се конкурира с тях при класифицираните реклами.

Освен това обект на разследването ще е и платформата за продажба на продукти и услуги, Marketplace. Тук ще се проверява дали тя е свързана със социалната мрежа в нарушение на законодателството.

Секторът с данни се превърна в едно от основните бойни полета за европейските регулатори. ЕС се опитва да насърчи споделянето на данни между сектори като здравеопазване, земеделие енергетика. Във връзка с това миналия февруари беше създадена и стратегия за данни.

Фокусът върху големите масиви от данни води до сблъсъци и с други технологични компании. Например достъпът на Google до чувствителна информация свързана със здравето на потребителите се превърна в причина за проверката по придобиването на Fitbit. Сделката все пак беше одобрена.

Amazon също е обект на разследване от европейските регулатори заради предполагаемите си практики да използва данни от търговци, за да подобри продажбите на собствените си продукти.

От Facebook споделят пред Bloomberg, че ще сътрудничат изцяло на разследването и ще докажат, че то е без основанията. Социалната мрежа е обект на антимонополно разследване в Германия.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *