
След месеци слухове и очаквания, наскоро Apple най-сетне обнови автомобилния софтуер CarPlay. Компанията обаче пусна не просто подобрена версия, а изцяло нова платформа, която нарече CarPlay Ultra.
С подобно име очакванията са много големи. И тя действително тръгна с подкрепата на не кого да е, а на Aston Martin. Автомобилите на британската марка ще са първите, които поддържат CarPlay Ultra и ще се възползват от допълнителните ѝ способности. Сред тях е по-дълбоката интеграция с автомобила, което включва и възможност автомобилният производител да направи собствен интерфейс и дизайн на CarPlay Ultra, така че да съответства на бранда му и дори на характера на конкретния модел. Системата може да показва съдържание в реално време на всички дисплеи в автомобила, има по-високо ниво на персонализация според желанието на потребителя и съчетава най-доброто от iPhone и колата, казва Apple.
Компанията обяви, че има голям интерес към CarPlay Ultra и постепенно можем да я очакваме в колите на още производители. Porsche обяви, че има такива планове, но… не и останалите. Оказва се, че всъщност повечето производители не само не искат CarPlay Ultra, но остро ѝ опонират, съобщава 9to5Mac. Mercedes-Benz, Audi, Volvo, Polestar и Renault изобщо не планират да въвеждат поддръжка за CarPlay Ultra. Нещо повече, според източници на Financial Times, Renault дори е заявила на Apple “да не се опитва да нахлува в системите ни“.
Всичко това е изненадало Apple, която първоначално е имала други очаквания. Според анализатора Саймън Мидълтън от McKinsey, една от причините за промяната на настроенията на производителите е монетизацията. Компаниите търсят начини да се откроят от останалите в условията на все по-остра конкуренция. И не им харесва идеята да дават системите си на трето лице, било то и Apple, една от най-големите и популярни компании в света.
От една страна те се притесняват, че макар и интерфейсът на CarPlay Ultra да е различен, основните функции и възможности ще са еднакви. Така и колите ще се усещат еднакво, вместо да имат своя специфичен стил и характер. И най-вече – производителите ще трябва да споделят дял с Apple за всяка платена услуга или абонамент, който потребителят сключва. А платените дигиталните услуги и функции се превръщат в една атрактивна за производителите ниша, чрез която да могат да си осигуряват още доходи и да не разчитат само на продажбите на автомобили и части за тях.
Така че CarPlay Ultra просто не се вписва в стратегиите им. Но има и добра новина. Интересът към стандартния CarPlay не намалява. Производителите знаят, че той е много желана функция от клиентите и нямат против да го предлагат, тъй като е допълнителен слой към системите им и не ги заменя. Така те постигат най-добрата комбинация от собствена индивидуалност, но и практичност.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари