Популярността на приложението Facebook рязко намаля сред потребителите на мобилни устройства. Според публикуваната от аналитичната компания AppFigures информация, броят на изтеглянията на клиентската програма за използване на най-голямата социална мрежа е намаляла в App Store и Google Play с почти 30%. Експертите подчертаха, че това е свързано преди всичко с проблемите с конфиденциалността на Facebook, както и с ръста на популярността на TikTok.

Според данните на аналитиците от AppFigures, през месец май тази година седмичните изтегляния на това приложение са били 11 милиона, докато преди една година този показател е бил на ниво 15 милиона. Експертите напомнят, че Facebook и преди се е сблъсквал с намаляване изтеглянията на своите клиентски програми, но това е първия път, когато този процес продължава повече от една година. Всичко започна през месец април 2020 година, когато Apple анонсира операционната система iOS 14 със сериозни промени в политиката за конфиденциалност. Още тогава броят на изтеглянията рязко намаля от 15 на 13 милиона седмично.

Преди няколко дни аналитичната компания Flurry съобщи, че към края на миналата седмица около 95% от потребителите на iOS 14.5 в САЩ са отказали да бъдат следени от страна на външните приложения, а за целия свят този процент е малко по-малък – 87%. Двуседмичните статистики на Flurry показват, че потребителите на iPhone и iPad изключително активно отказват на практика на всички приложения да ги следят. Най-пострадали от това нововъведение са Facebook и Instagram, които призоваха потребителите да не включват този режим, за да може социалната мрежа да остане безплатна.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *