Британската антитръстова агенция обяви решението си по казуса с придобиването на Giphy от компанията-майката на Facebook – Meta Platforms Inc. Според решението на регулатора тази сделката е отстранила Giphy като потенциален играч на пазара на дисплейна реклама и трябва да се разтрогне.

Facebook придоби компанията за анимирани изображения за социални мрежи Giphy през май 2020 година със сделка на стойност 315 млн. щ. долара.Още от самото начало обаче придобиването предизвиква опасенията на регулаторите на Обединеното кралство, че може да ограничи конкуренцията сред платформите и сред британските рекламодатели.

Агенцията твърди, че по-голямата част от основните конкуренти на Meta, в това число Twitter, TikTok и Snapchat, използват услугите на Giphy. Тези уебсайтове могат да бъдат засегнати, ако социалната мрежа реши да им откаже достъп до изображенията или да промени условията за ползване.

Ако Meta приеме решението на регулатора, компанията ще трябва да намери подходящ купувач. Тя обаче може да го обжалва пред Апелативния съд в областта на конкуренцията на Обединеното кралство, където ще има изслушване с функцията на съдебен контрол. „Не сме съгласни с решението. Обмисляме всички възможности, включително обжалване“ – коментират от Meta.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *