Електрическият пикап на Илън Мъск със сигурност е перфектен за пътешествие извън града, но за места, където няма никакви пътища навярно няма да е подходящ. Британската стартираща компания Fering, основана от Бен Скот-Гедес (Ben Scott-Geddes), който е бивш специалист на McLaren, възнамерява да изгради автомобил с ниски вредни емисии, който да е подходящ за спасителни работи и експедиции, устойчив към екстремални натоварвания и има невероятен пробег от 7 хиляди километра. Първия прототип е вече готов и се тества. Масовото производство е планирано за първата половина на 2022 година.

В този електромобил не се използват литий-йонни батерии, а литий-титанови акумулаторни батерии. Тези захранващи елементи имат много дълъг технологичен живот, бързо се зареждат и надеждно работят при температури от  -40 до +60 °C. Основният недостатък на литий-титановите батерии е сравнително ниската плътност на енергията – от 30 до 110 Wh/kg. Стандартните литий-йонни акумулаторни батерии предлагат плътност на енергията около 260 Wh/kg. Това означава, че този автомобил с повишена проходимост ще може да измине с помощта на своя акумулаторен блок едва 80 км. Ето защо в новия SUV е поставен 70 KW трицилиндров генератор, работещ с биодизел. Той е специален и осигурява висока ефективност на горивото – консумацията е около 5,6 литра на 100 километра. С поставените допълнителни резервоари пробегът достига сериозните 7 хиляди километра.

Възможно е използването и на други горива, ако биодизел няма. По поръчка се предлагат бензинов двигател или водородни горивни елементи.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *