Малко след LinkedIn, решението си да напусне Китай обяви и компанията Yahoo!. Тя обясни своята постъпка със засилената китайска регулация на IT компаниите, на фона на търговската война и враждата между Китай и САЩ. От първи ноември тази година Yahoo! прекрати доставките на каквито и да било онлайн услуги на територията на Поднебесната.

LinkedIn съобщи, че прекратява присъствието си в Китай в средата на месец октомври тази година. Тази онлайн услуга бе последната по-голяма американска социална мрежа в тази страна. Преди време Microsoft постъпи по подобен начин, като обясни това със силно затегнатата регулация на чуждестранните IT компании и допълни, че скоро ще се завърне на китайския пазар с друга онлайн услуга, която е по-подходяща за местните условия.

Yahoo! напуска Китай по същата причина. Технологичната и икономическата вражда между Китай и САЩ създават редица проблеми за IT компаниите и на двете държави. Yahoo! още през 2010 година се отказа да реализира в Китай своята музикална и пощенска онлайн услуга, а през 2015 година затвори своя офис в Пекин.

Чуждестранните IT компании не харесват условията за работа в Китай. Правителството ги задължава да подават всички данни, които властите могат да поискат по всяко време – нещо, което предизвиква допълнителни въпроси и негативи от страна на регулаторните органи в техните собствени държави. Освен това, Китай ограничи количеството информация, която могат да събират социалните мрежи и постави твърде сурови условия за нейното съхранение.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *