Как сайтовете попадат в първата страница на търсачката на Google

Стефан Николов Последна промяна на 03 юни 2024 в 17:28 1086 0

Google

Снимка Lisa Fotios/Pexels

Как сайтовете попадат в първата страница на търсачката на Google

Съвсем наскоро изтекоха безпрецедентни 2500 страници от вътрешния документ на Google „Content API Warehouse“. В него са описани много неизвестни и пазени в строга тайна досега подробности за това как Google решава кои сайтове да класира на първите места в резултатите от търсенето. Експерти потвърдиха, че документът е автентичен.

Отначало самата Google не пожела да коментира ситуацията, но в сряда вечерта изпрати на изданието The Verge писмо, с което потвърди легитимността на изтичането. Документът съдържа много технически подробности, предназначени предимно за разработчиците и SEO специалистите.

Експертът по оптимизация за интернет търсачките Ранд Фишкин (Rand Fishkin), който е получил документа от анонимен източник, е извършил задълбочен анализ на информацията заедно с други водещи SEO специалисти, съобщава изданието Mashable. Те потвърдиха, че информацията в изтеклата информация е автентична. Документът разкрива редица интересни подробности за това как Google използва данните от браузъра Chrome и кликовете на потребителите, за да ранжира страниците, въпреки че преди това компанията отричаше да прави нещо подобно.

Сега стана известно, че този документ съдържа няколко особено интересни неща. Първо, Google използва данните за кликванията на потребителите в браузъра Chrome, за да определи кои страници на сайта да се показват в резултатите от търсенето. Преди това компанията отричаше, че браузърът Chrome изобщо участва в класирането.

На следващо място, Google специално маркира някои "малки лични сайтове" по неизвестни причини. Тези причини и до днес са неизвестни. SEO експертът Майк Кинг от iPullRank посочи този факт и той повдигна повече въпроси, отколкото отговори. Според анализа на изтеклия документ на Google компанията има специален флаг, който присвоява на някои "малки лични сайтове". Не е ясно обаче как Google определя какво представлява „малък“ или „личен“ уеб сайт и няма информация защо Google отбелязва уеб сайтовете с този флаг - дали за да им помогне да се популяризират в търсенето, или за да ги понижи?

Това е още един въпрос, върху който SEO експертите разсъждават от известно време, но който Google отрича от години. Потвърди се, че кликовете на потребителите играят по-голяма роля при класирането, отколкото се твърдеше досега. Един от ключовите фактори е съотношението между кратко продължаващите (бързо напускащи сайта) и дълго продължаващите кликове. Оказва се, че Google разчита на потребителските кликвания за класирането в търсачката много повече, отколкото беше известно досега.

Сред уеб администраторите и общността за цифров маркетинг отдавна съществува убеждението, че Google възнаграждава имената на домейни с точно съвпадение. Оказва се обаче, че имената на домейните с точно съвпадение на заявките всъщност могат да имат отрицателно въздействие върху позицията при търсене. Google всъщност ги разглежда като потенциален спам.

И накрая, за някои теми, като COVID, политика и туризъм, има „бели списъци“ на сайтове, които могат да се появяват в търсенето. Всички нови сайтове по тези теми трябва да бъдат одобрявани ръчно.

В резултат на това експертите смятат, че преди Google съвсем меко казано не е била напълно честна при описанието на своя алгоритъм за ранжиране. Това изтичане на информация изясни много досегашни спорни моменти за това как всъщност работи търсачката.

Всички новини
Най-четени Най-нови
За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

Няма коментари към тази новина !