Spotify вече има 155 милиона потребители на платен абонамент и 345 милиона активни потребители месечно, сочат данни от финансовите резултати на компанията. Тези цифри представляват ръст на годишна база от съответно 24% и 27 процента.

Най-голям растеж се отчита при активните потребители, използващи безплатната версия. Тук скокът е с 30% до 199 милиона. Миналото тримесечие от компанията съобщиха, че имат 144 милиона потребители на платен абонамент и 320 милиона активни потребители месечно.

Въпреки добрите показатели, The Wall Street Journal отбелязва, че средният приход от абонат е паднал с 8% до 4.26 евро спрямо предходната година. Това се дължи на отстъпките с цел присъединяване на нови абонати. Освен това цените на услугата са по-ниски в страни като Русия и Индия.

Приходите от реклами се покачват и достигат 13% от общите. Като цяло Spotify е на загуба от 125 милиона евро. Това обаче е доста по-малко спрямо загубите от 209 милиона евро, които бяха отчетени през предходната година.

Spotify продължава да инвестира сериозно и в съдържание извън музиката. Отскоро са налични аудио книги, а се експериментира и със записи на известни личности, които четат книги. Компанията залага и на подкастите и има над 2.2 милиона предложения. Тук се отчита 100% скок на консумираното съдържание.

Някои анализатори обаче посочват, че инвестициите в подкасти все още не са се изплатили. Миналата година се появи информация, че Spotify може да въведе абонаментна услуга и за този тип съдържание.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *