Ръст на печалбите при смартфоните на фона на спад в доставките и приходите

Павлин Луканов Последна промяна на 30 септември 2022 в 17:51 193 0

Apple iPhone

Снимка George Beridze/Unsplash

Apple iPhone

От известно време се забелязва тенденция на спад в продажбите в редица технологични отрасли, включително при смартфоните. Сега обаче благодарение на данни на компанията за пазарни анализи Counterpoint Research, за второто тримесечие на годината, получаваме и поглед върху хода на приходите и печалбите на основните доставчици на смартфони.

Общите приходи в сектора намаляват за второ поредно тримесечие, с 2% на годишна база и 15% спрямо предходното тримесечие. През трите месеца от април до юни пазарът на смартфони е генерирал приходи на стойност 95.8 млрд. долара (около 191.6 млрд. лева).

Анализаторите посочват, че спадът на приходите се дължи на фактори като ограниченията заради коронавируса в Китай и продължаващата геополитическа несигурност, въпреки по-високата средна продажбена цена, която се е увеличила с 6%. Интересно е обаче да се отбележи, че оперативните печални за разглеждания период са се увеличили с 6%. Те достигат 13.1 млрд. долара (приблизително 26.2 млрд. лева).

Разбивка по компании

Отчита се ръст в цените на устройствата от основните производители като Samsung и Apple, но също така се забелязва преминаване към по-висок клас устройства и от китайските брандове като Xiaomi, Lenovo Group, HONOR, Huawei и Transsion Group. Тази промяна води до увеличение на маржините на печалба с изключение на Xiaomi, но се отдава също така на по-ниската база за второто тримесечие от 2021. Тогава влиянието на коронавируса се усещаше в световен мащаб. На база тримесечие през второто тримесечие се бележи спад от 29%, което е последващ спад след 26% през първото тримесечие.

Основната част от приходите и печалбите в сектора са генерирани от Apple. Компанията постига малко над 40% от приходите и 80% от печалбите в сектора. Доста по-назад е Samsung, която иначе е лидер по доставки. Южнокорейците получават малко под 20% от приходите и също толкова от печалбите. Иначе Samsung е доставила с 5% повече смартфони от Apple през разглежданото тримесечие.

Counterpoint споделят прогнозата си за почти сигурен ръст през втората половина на годината. Това ще е възможно заради появата на пазара на нови устройства с висока доходност. Все пак има и фактори, които ще ограничат този ръст, а именно геополитическата несигурност, увеличаващата се инфлация и страховете от рецесия.

1

Голямата картина

Продажбите на смартфони отбелязаха спад през второто тримесечие на годината, покрай войната в Украйна и най-вече – заради блокирането на големи част от Китай, заради коронавирус пандемията. Политиката на Пекин за пълно справяне с COVID-19 спря производствени мощности и дори затвори цели градове.
Това влияе негативно върху доставките на компоненти и устройства, но в случая със смартфоните понижи търсенето на един от най-големите пазари в света. Първоначалните данни на Canalys показаха тази тенденция, която се потвърди и от IDC. Доставките на умни телефони по света са намалели с 8.7% на годишна база през второто тримесечие. Те спадат под 300 млн. и достигат 286 млн. бройки през второто тримесечие.

Междувременно в този период се забеляза поскъпване на смартфоните във високите класове с 8% на годишна база. Причините са в засиленото търсене на подобен тип устройства през последната година. Под висок клас се взимат всички смартфони, които се продават на цени от 800 лева (400 долара) нагоре. Това включва всички видове флагмани, както и сгъваемите модели на някои компании, като Samsung, Motorola и Huawei.

За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

Няма коментари към тази новина !