Цените на високите класове смартфони достигнаха рекордни стойности

Юлиян Арнаудов Последна промяна на 03 септември 2022 в 13:13 2644 0

Apple iPhone 13

Снимка Howard Bouchevereau/Unsplash

Apple iPhone 13

Смартфоните във високите класове поскъпват през второто тримесечие с 8% ма годишна база и вече достигат до рекордни средни цени. Причините са в засиленото търсене на подобен тип устройства през последната година. Това са част от изводите на изследователската фирма Counterpoint Research. Под висок клас се взимат всички смартфони, които се продават на цени от 800 лева (400 долара) нагоре. Това включва всички видове флагмани, както и сгъваемите модели на някои компании, като Samsung, Motorola и Huawei.

Общата средна продажна цена на тези устройства се повишава с 8% през второто тримесечие и достига рекордната 780 долара. Продажбите на смартфони от висок клас се увеличават с по-голямо темпо от средните за целия пазар. В същия момент, търсенето модели от над 1000 долара расте с внушителните 94%. Този сегмент допринася за една четвърт от приходите на производителите във високия клас и една пета от всичките постъпления от смартфони през второто тримесечие на 2022 г. Поскъпването на цените на високия клас води и до увеличение на средната цена на целия пазар.

„С налагането на 5G потребителите ъпгрейдват устройствата си. Това важи с пълна сила за голямата база клиенти на премиум смартфоните iPhone, които преминават към новата технология“, коментира анализаторът Варун Мишра от Counterpoint Research.

Той допълва, че продажбите на Apple се увеличават със 114% на годишна база, като обхващат над 78% от смартфоните на цена 1000 долара и нагоре. Потребителите, чиито доходи не са засегнати от пандемията използва спестените от пътувания доходи за закупуване на по-скъпи устройства. COVID-19 също така доказва полезността на умните телефони и добавената стойност, която те предоставят. Затова интересът към скъпите смартфони се увеличава, независимо от инфлационните процеси, допълва Мишра. Същевременно, средния и достъпния клас устройства страдат значително, защото те са насочени към потребители, които са по-уязвими от тези макроикономически процеси.

Докато приходите и продажбите на най-скъпите смартфони растат, общия обем реализираните бройки намалява. Понижението е от 8%, което е по-добре от целия пазар, където е отчетен спад от 12% за второто тримесечие. Причината е, че най-скъпите модели като цяло се продават по-малко и настоящия им ръст не може да компенсира понижението при моделите между 400 и 1000 долара.

Като пазарни дялове, Apple продължава да доминира пазара за смартфони с цени над 400 долара. Ябълковият гигант обхваща 57% от продажбите през второто тримесечие, следван от Samsung с 19%. Huawei свива двойно своя дял до 3%. Други три китайски бранда Xiaomi, Vivo и Oppo излизат на преден план с по 4%. Както виждаме обаче, Apple и Samsung продължава да контролират този пазарен сегмент. Това е нормално, защото двете компании, работят в него от най-много време. Докато китайските производители наскоро започнаха да изкарват флагмански модели. Особено извън местния си пазар, въпреки това именно той движи продажбите на марки като Vivo, Oppo и Xiaomi.

Четвърта китайска компания започва да навлиза в полезрението на високия клас смартфони и това е Honor. Тя е основния виновник на ръста на категория „Други“ в графиките на Counterpoint Research. Доскорошният бранд на Huawei се отдели миналата година напълно и след повече от 18 месеца самостоятелни операции, започна да навлиза все по-уверено в по-скъпите класове смартфони.

Всички новини
За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

Няма коментари към тази новина !