Netflix обяви поредица важни новини за бизнеса си по време на разговор с инвеститори и журналисти за обявяване на финансовите си резултати. Компанията започва да премахва най-евтиния план без реклами в някои държави, съобщава The Verge.
В момента той е на цена от 11.99 долара, като е наличен само за настоящи абонати, т.е. тези, които го използват. Компанията обаче ще го спре, като първо това ще се случи в Канада и Великобритания. Така за потребителите там реално услугата поскъпва до следващия план без реклами, които е 15.49 долара.
Процесът започва през второто тримесечие на тази година. Очаква се той да бъде въведен в страните, в които Netflix предлага по-евтини планове, но с реклами към тях. Така ще се създаде доста голяма граница между евтините планове с реклами и тези без. Абонаментите с реклами са 6.99 долара на месец.
Според Netflix просто няма нужда от план по средата. Компанията казва, че през последната четвърт на миналата година абонатите на плана с реклами са се увеличили с близо 70% спрямо предишното тримесечие, което също е отчело подобен ръст. Netflix казва, че е подобрила предложението на плана с реклами и той вече е 40% от всички нови регистрации в страните, където се предлага.
Съизпълнителният директор на Netflix Грег Питърс казва, че абонаментът с реклами вече има над 23 млн. активни месечни потребители. Приоритет за компанията е допълнително да увеличава тези абонати и затова подобрява услугата като пред миналата година добави 1080р резолюция, няколко стрийма, възможност за офлайн гледане и др.
Това дава резултат, като през последното тримесечие на 2023 г. компанията е добавила 13.1 млн. нови абонати. Така общият им брой вече е 247 млн. по целия свят.
Плановете без реклами предлагат и 4K видео и достъп до игрите, като компанията предупреждава, че тези новости от време на време ще идват и с увеличение на цените, за да се покрият разходите. Netflix казва, че ще инвестира и в още съдържание. Компанията обяви сделка с WWE, известна у нас като „Световната федерация по кеч“, за да излъчва едно от предаванията ѝ ексклузивно за 10 години. Сделката е на стойност 5 млрд. долара.
Компанията се похвали и с друг успех. Тя казва, че потребителите, които играят игри през гейминг услугата ѝ са се утроили през 2023 г. „Макар игрите все още да са малък и определено не съизмерим бизнес с филмите и сериалите, сме доволни от този прогрес“, казва Netflix.
Това ѝ помага да привлече и по-големи и важни заглавия. В средата на декември миналата година например тя добави към каталога част от игрите от поредицата Grand Theft Auto (GTA). Очаквано това допълнително е увеличило интереса, като игрите са били най-изтегляните и играните досега в платформата, макар и Netflix да не казва конкретни числа.
Най-важното за нея е, че има потребители, които са се абонирали за Netflix само, за да играят GTA. За тях останалите услуги са бонус. Именно това е и целта на Netflix с игрите – да привлече и запалени геймъри, за които филмите да са допълнение към абонамент, така както игрите са бонус за феновете на киното.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари