Netflix започва да премахва най-евтиния план без реклами

Стоян Ненов Последна промяна на 24 януари 2024 в 14:32 8804 0

Netflix

Снимка Jonas Augustin/Unsplash

Netflix започва да премахва най-евтиния план без реклами

Netflix обяви поредица важни новини за бизнеса си по време на разговор с инвеститори и журналисти за обявяване на финансовите си резултати. Компанията започва да премахва най-евтиния план без реклами в някои държави, съобщава The Verge.

В момента той е на цена от 11.99 долара, като е наличен само за настоящи абонати, т.е. тези, които го използват. Компанията обаче ще го спре, като първо това ще се случи в Канада и Великобритания. Така за потребителите там реално услугата поскъпва до следващия план без реклами, които е 15.49 долара.

Процесът започва през второто тримесечие на тази година. Очаква се той да бъде въведен в страните, в които Netflix предлага по-евтини планове, но с реклами към тях. Така ще се създаде доста голяма граница между евтините планове с реклами и тези без. Абонаментите с реклами са 6.99 долара на месец.

Според Netflix просто няма нужда от план по средата. Компанията казва, че през последната четвърт на миналата година абонатите на плана с реклами са се увеличили с близо 70% спрямо предишното тримесечие, което също е отчело подобен ръст. Netflix казва, че е подобрила предложението на плана с реклами и той вече е 40% от всички нови регистрации в страните, където се предлага.

Съизпълнителният директор на Netflix Грег Питърс казва, че абонаментът с реклами вече има над 23 млн. активни месечни потребители. Приоритет за компанията е допълнително да увеличава тези абонати и затова подобрява услугата като пред миналата година добави 1080р резолюция, няколко стрийма, възможност за офлайн гледане и др.

Това дава резултат, като през последното тримесечие на 2023 г. компанията е добавила 13.1 млн. нови абонати. Така общият им брой вече е 247 млн. по целия свят.

Плановете без реклами предлагат и 4K видео и достъп до игрите, като компанията предупреждава, че тези новости от време на време ще идват и с увеличение на цените, за да се покрият разходите. Netflix казва, че ще инвестира и в още съдържание. Компанията обяви сделка с WWE, известна у нас като „Световната федерация по кеч“, за да излъчва едно от предаванията ѝ ексклузивно за 10 години. Сделката е на стойност 5 млрд. долара.

Компанията се похвали и с друг успех. Тя казва, че потребителите, които играят игри през гейминг услугата ѝ са се утроили през 2023 г. „Макар игрите все още да са малък и определено не съизмерим бизнес с филмите и сериалите, сме доволни от този прогрес“, казва Netflix.

Това ѝ помага да привлече и по-големи и важни заглавия. В средата на декември миналата година например тя добави към каталога част от игрите от поредицата Grand Theft Auto (GTA). Очаквано това допълнително е увеличило интереса, като игрите са били най-изтегляните и играните досега в платформата, макар и Netflix да не казва конкретни числа.

Най-важното за нея е, че има потребители, които са се абонирали за Netflix само, за да играят GTA. За тях останалите услуги са бонус. Именно това е и целта на Netflix с игрите – да привлече и запалени геймъри, за които филмите да са допълнение към абонамент, така както игрите са бонус за феновете на киното.

Виж още за:
Всички новини
За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

Няма коментари към тази новина !