Спад на продажбите на смартфони през април-юни

Юлиян Арнаудов Последна промяна на 01 август 2022 в 15:52 3601 0

Apple in South Korea

Снимка Apple

Apple in South Korea

Продажбите на смартфони спадат през второто тримесечие на годината, покрай войната в Украйна и най-вече – заради блокирането на големи част от Китай, заради коронавирус пандемията. Политиката на Пекин за пълно справяне с COVID-19 спря производствени мощности и дори затвори цели градове. Това влияе негативно върху доставките на компоненти и устройства, но в случая със смартфоните понижи търсенето на един от най-големите пазари в света. Първоначалните данни на Canalys показаха тази тенденция, която се потвърди от последните такива на друга изследователска фирма - IDC.

Войната в Украйна и локдауните в Китай

Доставките на умни телефони по света намаляват с 8.7% на годишна база. Те спадат под 300 млн. и достигат 286 млн. бройки през второто тримесечие. Това показват данните на изследователската компания IDC. Най-голям спад на регионална база е отчетен в Централна и Източна Европа. Войната в Украйна е сринала доставките на смартфони с 36.5% на годишна база. Основните действащи лица в конфликта са и две от най-големите по население държави в региона.

Централна и Източна Европа обаче е доста малък пазар, като дял спрямо световния – той генерира едва 6% от глобалните продажби. Далеч по-ключов такъв е Китай. Страната измести по продажби САЩ преди няколко години. Сега обаче, Китай е блокиран частично, заради стриктните пандемични мерки. Правителството наложи нулева толерантност на коронавируса, което доведе до блокиране на заводи, несигурност и цялостно понижение на потреблението. Спадът на смартфон продажбите там е 14.3%. Останалите региони имат сравнително умерен ръст на продажбите.

Samsung и Apple на върха

Samsung запазва лидерската си позиция сред производителите през второто тримесечие. Компанията отчита ръст от 5.6% на годишна база в продажбите на смартфони до 62.4 млн. доставени бройки. Южнокорейският гигант традиционно пусна в продажба достъпните си модели от портфолиото през този период и това влияе положително на резултатите. Samsung се подготвя и за представяне на нов сгъваем смартфон, който ще попълни тази най-премиум ниша. Технологичният гигант изпитва затруднения в Европа, където покрай войната в Украйна се засилват опасенията за рецесия и увеличаваща се инфлация. Apple се изкачва на второ място с минимален ръст от 0.5% през второто тримесечие до 44.6 млн. бройки. Ябълковата компания разчита на пускането на пазара на достъпния за нея iPhone SE 2022.

Тежката ситуация в Китай се отразява негативно на водещите местни смартфон компании. Трите такива представителя в Топ 5 отчитат срив на доставките през април-юни. Най-значителен е той при Xiaomi, като продажбите се сриват с 25.5% и падат под 40 млн. бройки през тримесечието. Това коства втората позиция на китайския производител, който е задминат от Apple. Oppo и Vivo се изравнява на четвърта позиция с по 24 млн. доставени смартфона. Спадът при първата е с една идея по-осезаем – 24.6%, докато при втората е 21.8%.

Всички новини
Най-четени Най-нови
За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

Няма коментари към тази новина !