В началото на ноември, по време на антитръстовия процес срещу Google в САЩ, бе оповестена строго пазената в тайна информация за това кои заявки носят най-много пари на интернет гиганта в областта на търсенето. За съжаление този списък обхваща само една седмица от 22 септември 2018 г. Въпреки това подобни документи никога досега не са били оповестявани публично. Списъкът бе публикуван след дълги обсъждания на изискването на съда за разкриване на тази информация пред обществеността.
Изданието The Verge отбелязва, че не всички заявки за търсене носят пари на Google. Самата компания твърди, че се монетизират само 20% от заявките, които Google нарича "комерсиални заявки". Не е трудно да се предположи, че на този критерий отговарят заявките, които предполагат покупка или продажба на нещо.
Списък с най-популярните заявки от месец септември 2018 г., подредени по приходи:
1. iphone 8
2. iphone 8 plus
3. auto insurance
4. car insurance
5. cheap flights
6. car insurance quotes
7. direct tv
8. online colleges
9. at&t
10. hulu
11. iphone
12. uber
13. spectrum
14. comcast
15. xfinity
16. insurance quotes
17. free credit report
18. cheap car insurance
19. aarp
20. lifelock
Рейтингът на търсенето включва цели три заявки, свързани с iPhone, което не е изненадващо, тъй като по това време iPhone 8 току-що излиза на пазара. Списъкът включва и пет заявки, свързани със застраховането, което винаги е било конкурентна и доходоносна област. Като цяло запитванията с висок марж са за продукти, които обикновено изискват високи разходи за придобиване от страна на клиентите и поддържат висока стойност в дългосрочен план.
Повечето собственици на автомобили рядко сменят застрахователната си компания, поради което за застрахователите е много важно да заемат първия ред в търсенето - така се събират повече кликвания. Същото важи и за компаниите за кабелна телевизия, безжичните оператори и очевидно онлайн колежите, които се оказаха в "златната среда" на списъка, отразявайки по този начин цената на образованието в САЩ и високата конкуренция в тази област.
"Цената на кликване" в контекстната реклама в Google се определя от честотата и детайлността на заявката. И колкото по-конкретна е заявката, толкова по-скъпа е тя: проучване на Hubspot, проведено през 2020 г., показва, че кликване върху заявката "адвокат по дела за автомобилни злополуки в Калифорния" ще струва на въпросния адвокат 475 долара, докато " адвокат по морски дела в Хюстън" ще плати фантастичните 1090 долара за кликване от търсене в Google към неговия уебсайт.
На пръв поглед изглежда странно, че в списъка са включени заявки за "псевдонавигация", тъй като хората, които търсят "at&t", "xfinity", "hulu" и "uber", вероятно просто се опитват да стигнат до съответните сайтове, а не търсят конкурентни продукти. Факт е, че Google отдавна насърчава брандовете да купуват рекламно пространство при запитвания със собственото си име, за да не се появява конкурентът им по-високо в резултатите от търсенето. Експертите считат, че "по-голямата част от приходите на Google от търсенията с "hulu", например, идват от самия Hulu" и са единодушни, че Apple инвестира много, за да задържи Apple Store на челно място при търсенето на iPhone.
Разбира се, трудно е да се екстраполира от такъв оскъден списък, особено като се има предвид липсата на конкретни суми в него. Но по време на процеса за това къде Google харчи милиардите си, е особено приятно да видим поне малък намек за това откъде идват тези милиарди.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари