Традиционно сме свидетели на големи маркетингови битки между основните производители на геймърски конзоли, които са особено изявени при дебюта на ново поколение устройства. Освен това може да се каже, че има и противопоставяне на феновете на отделните платформи, което е подклаждано от практиката за затваряне на някои заглавия с ексклузивитет.
Въпреки че съвременни конзоли като Nintendo Switch продължават да се издигат в класациите, PlayStation 2 все още е най-продаваната конзола за видеоигри за всички времена.
Sony публикува история на конзолата на сайта PlayStation, като така отбелязва 30-годишнината на PlayStation, разкривайки и броя продажби на PS2. Така научаваме, че компанията е продала 160 млн. устройства. Nintendo DS се нарежда на втора позиция с около 154 млн., следвана от Switch с около 146 млн.
Макар и преди да е имало предположения за броя продажби, досега не разполагахме с официални данни, тъй като Sony спря да публикува общите продажби на устройствата във финансовите си отчети през 2013 г.
Въпреки че Sony спря производството на PS2 през 2013 г., броят на продажбите продължи да се покачва, макар и бавно. За последен път те бяха официално актуализирани през март 2012 г. със 155 млн. продадени единици.
Официалната хронология включва и данни за продажбите на други конзоли на компанията. Те разкриват, че PS4 е втората най-продавана конзола PlayStation със 117 млн. продажби, следвана от оригиналната PS със 102 млн. и PS3 с 87 млн. Не се посочват продажбите на PSP и PS Vita, както и за устройствата PS VR. Тези устройства не могат да се похвалят с огромен успех, като останаха по-скоро нишови решения. Липсват данни и за продажбите на актуалната PS5, която разбира се е на пазара от четири години.
Иначе компанията е създала доста интересен информационен портал за устройствата си, включително показващ аксесоарите, които са към тях и хитовите игри. Можете да видите също как еволюира дизайнът на конзолите през годините, достигайки до съвременната визия на PS5. Припомняме и скорошното пускане на Pro версия, която запазва дизайна, но добавя повишена производителност със значителни подобрения в някои направления.
Ясно е, че PS2 вероятно е най-големият успех на компанията, който може би ще е трудно да се пресъздаде, основно заради много силната конкуренция в момента, макар и пазарът все още да е разделен между трите компании, Sony, Microsoft (Xbox) и Nintendo. Предстои да видим какво ще покаже бъдещето в това отношение.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари