Социалната мрежа Facebook вече няма да определя бъдещето на компанията, която сега ще бъде известна като Meta. Facebook Inc. променя името си, за да се разграничи от собствената си социална мрежа, която има все по-лоша репутация и да заложи на обещанието си за “метавселена”.

“Нашата марка е толкова тясно свързана с един продукт, че не може да представлява всичко, което правим днес, камо ли в бъдеще”, заяви Зукърбърг. “Отсега нататък ще бъдем на първо място в метавселената, а не във Facebook”.

Зукърбърг обяви новото име по време на виртуална реч за събитието Connect на компанията. Съгласно новото си споразумение, Facebook и нейното семейство приложения ще бъдат подразделение на по-голямата Meta компания, която ще се ръководи от него. Преструктурирането има някои прилики с това на Google в Alphabet, холдингова компания, която сега управлява Google, заедно с нейните DeepMind и Nest.

По-рано Facebook заяви, че планира да отдели Facebook Reality Labs, групата за AR и VR, от останалата компания, когато отчита финансовото си представяне. В ново изявление компанията добави, че нейната корпоративна структура няма да се промени. Тя обаче променя борсовия си тикер от FB на MVRS от декември.

Компанията позиционира името Meta като по-отразяващо бъдещите й амбиции да се развие от социална мрежа в компания с метавселена. Зукърбърг не дефинира какво точно означава да бъдеш “метавселена компания” за нейната основна платформа и потребители, но разширената и виртуална реалност са в центъра на визията.

Компанията вече показа ранна версия на един проект, наречен Horizon Workrooms, който позволява на хората да провеждат срещи във VR. Тя визуализира и нови преживявания “Horizon Home” и “Horizon Venues”. Всички социални VR продукти на компанията ще попаднат под по-голямата марка Meta Horizon, според публикация на новия технически директор Андрю Босуърт. По-рано този месец гигантът обяви планове да наеме 10 000 нови работници в Европа, за да изгради своята метавселена.

Смяната на името идва в един от най-несигурните моменти в историята на компанията. Социалната мрежа е разклатена от последствията от “документите във Фейсбук”, съвкупност вътрешни документи, събрани от бивш служител, които са основата за поредица жалби до Комисията за ценни книжа и борси и източник на повече от дузина доклади за неуспехите на компанията да спре вълната от дезинформация, реч на омразата и други вреди, причинени от платформата.

Новото име означава също така и, че емблематичният Facebook палец вече няма да е официалното лого на компанията. Новото лого, представено в публикация в блога е оптимизирано за 3D изживяване и “предназначено да бъде преживяно от различни гледни точки и да се взаимодейства с него”.

Трябва да отбележим обаче, че новото име не променя нищо в основните услуги на Facebook, Instagram, Messenger и WhatsApp, които ще бъдат известни със съществуващите си имена. Услугите могат да получат повече метавселенни изживявания с времето, а шефът на Instagram, Адам Мосери заяви, че потребителите могат да очакват “по-потапящо изживяване в метавселената”.

Босуърт отбеляза, че някои “подходящи продукти и услуги” също ще бъдат ребрандирани, като гамата Portal, която в крайна сметка ще стане “Meta Portal”. Ще се промени и името Oculus, като продуктите за VR ще приемат Meta идентичността.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *