От А до Я: Най-важните съвети за маркетинга на модерния онлайн магазин

Оптимизация за търсачки, съдържание, социални мрежи, реклама и още – вижте ключовите аспекти при маркетирането на сайт за онлайн продажби

OFFNews.bg Последна промяна на 27 септември 2022 в 20:40 278 0

Маркетинг

Снимка Unsplash

Маркетинг

Ускорената дигитализация през последните две години и увеличаващият се брой потребители, пазаруващи онлайн, накараха все повече малки и средни бизнеси да се позиционират в интернет пространството със собствен онлайн магазин. По всичко личи, че тази тенденция ще се запази и дори ще се ускори през следващите години – с увеличаване ролята на т.нар. милениали и на поколението Z в онлайн потреблението.

Предпоставките за продължаващ растеж на електронната търговия са на лице, а отворени платформи като WordPress и SaaS услуги като Shopiko позволяват на всеки малък бизнес да се възползва от тази тенденция, създавайки лесно свой онлайн магазин. Резултатът е, че се появяват все повече онлайн магазини, чиито собственици нямат опит или сериозен екип и не са запознати с принципите за маркетинг във виртуалното пространство. За да улесни всички тях да развиват по-ефективно своя онлайн бизнес, екипът на най-голямата българска хостинг компания СуперХостинг.БГ представи своеобразен наръчник, обхващащ най-важните аспекти от маркетинга на един онлайн магазин.

Какво да имаме предвид още при изграждането на сайта

Изработката на уебсайт с WordPress или друга платформа не е достатъчно. Много от задачите, които ще подобрят шансовете за продажби тепърва предстоят. Собственият уебсайт е първият и най-важен маркетингов канал, и към него трябва да се подходи професионално.

Съдържанието е ключов аспект от развитието на вашия онлайн магазин. В началото е по-добре да не качвате прекалено много продукти, но всеки артикул да разполага с качествено описание, хубави снимки и ако е възможно – видео. Наличието на продуктови ревюта и клиентски отзиви ще увеличи доверието на новите посетители. Друга важна секция в сайта е неговият блог. Постарайте се да го развиете с интересно съдържание – например полезни съвети или информация за нови тенденции в сектора. Важно е посетителите да получават релевантна на интересите им информация, илюстрирана с качествени снимки и видеоклипове. Това ще бъде от ключово значение както за потребителите, така и за позиционирането на проекта в онлайн търсачките.

Ползваемостта е друга значима област, за която да мислите още при изграждането на своя онлайн магазин. Тя включва създаване на достатъчно лесна структура и дизайн, ориентиран към потребителите, който да прави използването на сайта колкото може по-удобно, лесно и бързо. Те със сигурност ще оценят усилията ви. Една добра идея е още в началото да изградите вашия уебсайт чрез SaaS платформа като Shopiko, с която ще получите не само хостинг, домейн и пълноценен онлайн магазин, а и множество маркетингови инструменти, за да се позиционира той възможно най-добре още със старта си. Това ще ви спести време и усилия, и ще предложи лесна валидация на идеята и продукта, а в добавка ще имате и гарантирана поддръжка.

Оптимизация за търсачки (SEO – Search Engine Optimization)

1

В наши дни не е толкова важно как изглежда вашият уебсайт, а колко по-нагоре ще се появи той в онлайн търсачките при потребителско търсене. Има множество методи за постигане на по-добро класиране, които заедно се обединяват в термина – оптимизация за търсачки.

Това включва както наличието на качествено съдържание на уебсайта, така и скоростта на зареждането му, подбора на правилните ключови думи и не на последно място – създаването на линкбилдинг стратегия. За доброто SEO представяне на онлайн магазина е необходимо също той да бъде структуриран технически правилно, да има лесна навигация, правилно категоризиране и коректно описание на продуктите. Платформи като WordPress и Shopiko са оптимизирани в голяма степен и разполагат с множество инструменти за SEO.

Социалните мрежи

са друг канал за ангажиране на клиентите и популяризиране на продуктите и посланията на компанията. Редовно поддържаните профили в една или повече от тях увеличават значително възможностите за продажби. Съществуват стотици различни социални мрежи – някои по-младежки, други – бизнес ориентирани, насочени към видео съдържание или изображения, както и напълно универсални. Затова е важно да изберете най-подходящите сред тях, в зависимост от профила на вашия уебсайт и целевата аудитория.

Връзките с медиите

също заемат важно място в маркетинга на един онлайн магазин. Те включват множесто различни активности – от разпространението на прессъобщения, през платените публикации в различни издания, интервюта, платени рубрики и редица други типове партньорство със средствата за масова информация. Традиционните медии са мощен комуникационен канал, присъстват активно и в новите дигитални платформи (социални мрежи, подкасти и др.) и могат да бъдат силен партньор за популяризиране на вашия онлайн магазин.

Реклама

Рекламните банери, брандирани сайтове, рубрики и други типове рекламно съдържание са сред най-масово използваните маркетингови инструменти. Обикновено те оказват влияние на много нива – визуално, смислово – чрез текстовото съдържание в тях, както и чрез различни анимации и все по-оригинални ефекти. Банерите могат да бъдат мощен инструмент за реклама на вашия онлайн магазин, но от ключово значение е да подберете правилното посланиe, да включите т.нар. “call-to-action” (призив към действие), да създадете подходяща визия и не на последно място – да се уверите, че разполагате със средство за измеримост на резултатите.

Афилиейт маркетингът

В зависимост от типа продукти, които продавате, естеството на аудиторията и наличието на подходящи афилиейт партньори, това може да се окаже най-ефективният маркетинг подход за вашия онлайн магазин. Принципът е изключително прост – той позволява на други уебсайтове да препродават вашите продукти, като срещу това получават някакъв малък процент от цената. Това могат да бъдат медии, блогове, инфлуенсъри и разнообразни други субекти във виртуалното пространство. За да започнете, е достатъчно да се включите в някоя от наличните български или чуждестранни афилиейт платформи или сами да си създадете афилиейт програма през вашия сайт.

Промоции

Това е още един почти задължителен маркетинг инструмент, който можете да използвате без особени разходи и без при това да сте зависими от трети страни. Достатъчно е да подберете правилните продукти или комбинации от такива, които можете да предложите на промоционална цена, както и правилния период, в който да го направите. Това могат да бъдат популярни празници като Коледно – новогодишния период, но също и дата, избрана от самите вас, която ще ви отличи от останалите онлайн магазини и ще добави елемент на уникалност към промоцията ви. Тя може и да не е обвързана с времеви рамки, а например с покупката на определен артикул или извършването на някакво действие онлайн или офлайн.

Герила маркетинг

“Партизанският” (Guerrilla) маркетинг обхваща широк спектър от идеи и активности, които разчитат най-вече на креативност, за сметка на традиционните маркетинг подходи. Най-често са базирани на човешката психология и на ескплоатирането на различни публични (вирусни) явления и са особено ефективни за малкия и среден бизнес, който не разполага със сериозни бюджети за реклама. Ако са добре измислени и реализирани, те могат да постигнат огромен рекламен ефект с минимални средства.

Някои идеи за герила маркетинг включват поставяне на рекламни продукти или други обекти на неочаквани места, креативно брандиране на ежедневното пространство около нас, маркетинг в небето – чрез използване на аеростати или дронове, улично изкуство, както и използването на нови технологии като виртуална и добавена реалност, “Интернет на нещата”, изкуствен интелект и др.

Инфлуенсърите

понякога могат да имат важна роля за увеличаване популярността на вашия онлайн магазин. По данни на Interactive Advertising Bureau (IAB) потребителите се доверяват най-много на мнението на известните личности (66%), следвани от обикновените хора, придобили популярност по определена тема (65%) и експертите в дадена област (29%).

Основните канали, чрез които инфлуенсърите достигат до своята аудитория, са Instagram (74%), Facebook (64%) и YouTube (54%). Това показва проучване на MSL Sofia, проведено у нас през август тази година.

За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

Няма коментари към тази новина !