Google ще заличи милиарди съкратени линкове през август

Стефан Николов Последна промяна на 29 юли 2025 в 19:26 639 0

Google ще заличи милиарди съкратени линкове през август

Снимка Google

Google ще заличи милиарди съкратени линкове през август

Броят на услугите, които Google е решила да закрие, започва да прилича на цифрово клане. Макар че Маунтин Вю се справя отлично с пускането на нови продукти, постиженията ѝ в областта на дългосрочната поддръжка не са толкова впечатляващи и това би трябвало да разтревожи всички.

Google продължава с предварително обявения си план да унищожи милиарди интернет линкове, създадени чрез услугата за съкращаване на URL адреси. Всички URL адреси, използващи домейна „goo.gl“, ще спрат да функционират напълно до 25 август 2025 г., като ще връщат стандартната грешка HTTP 404.

Компанията първоначално закри услугата Goo.gl през 2018 г., като призова разработчиците и уеб администраторите да преминат към по-новата услуга Firebase Dynamic Links. В крайна сметка обаче FDL също беше изчерпана, въпреки че Google продължи да преобразува съществуващите Goo.gl връзки към първоначалните им дестинации.

През 2024 г. Google потвърди окончателната дата на закриване. Компанията отбеляза, че над 99% от съкратените линкове не отчитат никакъв трафик, позовавайки се на промяната в начина, по който хората ползват интернет. Google насърчи потребителите да преминат към това, което нарече „нови и иновативни“ начини за сърфиране в интернет, включително базирани на приложения практики.

След съобщението на Google за 2024 г. линковете към goo.gl започнаха да показват предупреждение за предстоящото спиране на услугата. Скоро и това съобщение ще изчезне, тъй като goo.gl се подготвя да се присъедини към все по-нарастващото гробище на продукти и услуги, изоставени от Google през годините. Междувременно алтернативи като TinyURL продължават да съкращават милиони линкове дневно и не показват признаци, че в скоро време ще напуснат пазара.

Всъщност съкращенията на URL адреси са по-важни от всякога. Тъй като платформи като Facebook, YouTube и други подобни рутинно генерират раздути, мулти-параметрични URL адреси, съкратените линкове сега са от съществено значение за ефективното споделяне на съдържание чрез приложенията за съобщения, персонализираните уебсайтове и QR кодовете.

Краят на Goo.gl също така напомня за непредсказуемата продуктова стратегия на Google. Бившата компания с незабравимото мото „Не бъди зъл“ има дълга история на стартиране на услуги, притискане на потребителите да ги приемат и след това тихо прекратяване на дейността им само няколко години по-късно. Сега тя играе същата игра с изкуствения интелект, така че нека се насладим на Gemini, докато съществува. Може би не след дълго услугата ще бъде погребана заедно с Inbox, Stadia, Google+ и да, goo.gl.

    Всички новини
    Най-четени Най-нови
    За писането на коментар е необходима регистрация.
    Моля, регистрирайте се от TУК!
    Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

    Няма коментари към тази новина !