
Технологичният гигант Meta съобщи, че въвежда актуализация в своя чатбот Meta AI, включваща възможността той да “запомня” детайли от чатовете на потребителите в Messenger, Facebook и WhatsApp. В официалния блог на компанията се казва, че изкуственият ѝ интелект може да използва възрастта, пола, дори адреса в профила във Facebook или гледаните клипове в Instagram, за да предложи на потребителите по-добри препоръки и персонализирано изживяване.
Важно уточнение за новия ъпдейт на Meta AI, е че потребителите ще могат да кажат на изкуствения интелект да запомни само определена информация за тях, като например, че обичат да пътуват и да учат чужди езици. Освен това, Meta уверява, че чатботът няма да запомня данни от групови разговори, както и че хората могат да изтрият спомените му по всяко време.
Тази актуализация не е ексклузивна само за Meta AI, тъй като подобни възможности предлагат ChatGPT на OpenAI и Gemini на Google. Според Meta обаче чатботът ѝ ще улавя “важни детайли” на основа на контекста. Например, ако потребителят спомене в чат, че е веган и попита Meta AI за идеи за закуска, чатботът ще вземе предвид това негово хранително предпочитание.
В друг, по-спорен ъпгрейд на Meta AI, компанията отбелязва, че чатботът вече ще използва данни от акаунтите на всички нейни приложения, за да дава персонализирани препоръки. Например, ако потребител помоли Meta AI да му предложи забавление за семейството му през уикенда, чатботът ще вземе предвид адреса му, посочен в профила му във Facebook, скорошните му гледания на видеоклипове в Instagram, както и лична информация, като например, че има партньор и две малки деца, за да даде подходящо предложение за кино или театър, както и резервации в заведение наблизо.
Такъв тип персонализирани препоръки ще бъдат пуснати първоначално във Facebook, Messenger и Instagram в САЩ и Канада, като потребителите няма да имат възможност да се откажат от тях. И докато Meta упорито се опитва да придаде положителен смисъл на новоразкритите способности на Meta AI за събиране на информация, не е ясно как ще бъдат приети те от хората.
Несъмнено Meta има водеща роля по отношение на потребителските данни и това може да се окаже голямо пазарно предимство за нея. Но също така би изложило компанията на риск от по-нататъшно регулиране, като се имат предвид предишни разследвания срещу нея, свързани с начина, по който тя използва данните на хората и спазва неприкосновеността на личния им живот.
За да подкрепи тези свои усилия, Meta изгражда огромни центрове за данни за AI. Главният изпълнителен директор Марк Зукърбърг наскоро се ангажира с капиталови разходи за изкуствен интелект в размер на 65 млрд. долара през 2025 година.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари