Китайският автомобилен производител Chery официално съобщи, че е започнал серийното производство на трансмисията DHT. Това е универсално задвижване, като автомобилите оборудвани с тази трансмисия, могат да работят както с електрически двигатели, така и с обикновени бензинови двигатели с вътрешно горене. Освен това, производителят заяви, че аналог на това решение засега на пазара просто няма. Новата скоростна кутия на DHT освен другите си преимущества, може да обединява работата на два електрически двигателя, но в тази схема не може да участва бензинов ДВГ. Постигнатото се счита за голям пробив на китайската автомобилна промишленост.

Китайската компания заяви пред медиите, че първият автомобил с новата трансмисия ще бъде Tiggo 8 Plus (Pro) PHEV. Благодарение на съвсем новия тип скоростна кутия и други подобрения този автомобил ще се ускорява от 0 до 100 км/ч само за 5 секунди, а изразходваното гориво в смесен цикъл на работа е едва 1 литър на 100 километра. Продажбите на новия кросоувър стартират първоначално в Китай, а след няколко месеца автомобилът трябва да се появи и на Европейския пазар.

Създателите на новата трансмисия допълват, че Chery Hybrid DHT предлага девет режима на работа, сред които могат да бъдат отбелязани работа с един мотор, с два мотора, с директно задвижване, с рекуперация на енергията и което е може би най-интересното – със зареждане на акумулаторния блок по време на движение. Водачът не трябва да мисли какъв режим трябва да бъде избран – използваната система за управление самостоятелно определя оптималната работна предавка, за да може автомобилът най-пълноценно да изразходва своите ресурси.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *