Миналата седмица компанията AMD публикува в отворен вид сорс кода на своята технология за мащабиране на изображенията и видеата FidelityFX Super Resolution (FSR). Документацията бе публикувана в уеб сайта GPUOpen, където Advanced Micro Devices разкрива големи подробности относно работата на FSR. Така например, стана известно, че тази технология има два режима, в които се използват съответно изчисления с единична (FP32)  и полуточност (FP16).

В графичните процесори от поколението AMD Vega, както и в по-новите, технологията FidelityFX Super Resolution използва алгоритъм, базиран на изчисления с полуточност (FP16). В същото време при графичните карти Radeon RX 400/500 и GeForce GTX от серия 900, алгоритмите не използват много ефективно FP16 изчисленията и в тези видеокарти се използват FP32 изчисления.

Логично, двата различни алгоритъма на FSR по различен начин използват изчислителната мощност на графичните процесори. Създателите на помощната програма CapFrameX тестваха доколко са съществени тези разлики. За тази цел те тестваха видеокартата Radeon RX 6800 XT в двата режима на FidelityFX Super Resolution при използване на демо сцената SciFiHelment.

Оказа се, че графичният процесор Navi 21 демонстрира със 7% по-висока производителност, когато се използва FSR в FP16 режим. С други думи, най-голям ръст на бързодействието от активирането на технологията  FidelityFX Super Resolution ще получат притежателите на съвременни видеокарти с поддръжката на FP16 изчисления.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *