Големи компании като Coors и Burger King активно се опитват да модифицират сънищата на своите клиенти. За това предупреждават 40 изследователи на съня, които дори изпращат отворено писмо до законодателите.

В него те предупреждават, че т.нар. целенасочена инкубация на сънища е много опасна. „Насаждането на сънища в съзнанието на хората с цел продажба на продукти, особено когато става въпрос за пристрастяващи вещества, повдига важни етични въпроси. Човешките сънища не трябва да се превръщат в поредното пространство за корпоративни реклами“ – пишат учените.

Авторите на писмото посочват конкретен случай, в който производителят на бира Molson Coors използва видео, предизвикващо сънища. То включва изображения и звуци на водопади, планини и бира. В добавка – на всеки, който изпрати видеоклипа на свой приятел, компанията обещава да изпрати безплатна бира.

Въпреки че за момента инженерството на сънища се осъществява с активното участие на потребителите, учените предупреждават, че то може да доведе до нова реалност, в която големите компании ще използват пасивни техники като смарт високоговорители и др. Подобно на билбордовете през деня, те ще осъществяват пасивна и неосъзната реклама, без нашето позволение, докато спим.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *