Екип от учени съобщават, че са открили специфичен вид светлинна вълна, която може да премине през различни обекти и да ги направи невидими. Известно е, че виждаме всичко около нас, благодарение на светлината, която отскача от обектите и влиза във фоторецепторите на човешките очи.

Сега обаче учените от Техническия университет във Виена и Холандския университет в Утрехт са открили начин да направят така, че светлината да преминава директно през обектите. Според изследване, публикувано през изминалата седмица, това ги прави невидими за окото и камерите.

Учените от години работят върху различни технологии за невидимост, опитвайки се да намерят начини да огънат или разпръснат светлина около даден обект. Най-новият подход обаче е по-директен, прониквайки направо пред обекта чрез специфичен вид светлина, създавайки впечетлението, че той изобщо не е там.

Специфичната светлитнна вълна може да се използва при разглеждане на материали или предмети, с които традиционно е трудно да се работи, като биологични клетки или тъкани. Въпреки че технологията е все още експериментална и не може да се приложи в големи мащаби, в бъдеще е възможно тя да се превърне в безценен инструмент в областта на медицината.