Японски учени постигнаха рекордни нива на енергийната плътност на експериментална литиево-въздушна батерия – над 500 Wh/kg, което е много по-високо от това на конвенционалните литиево-йонни батерии. Второто важно достижение е, че новата акумулаторна батерия може да се зарежда и разрежда при стайна температура. Всичко това дава възможност за използването на тези батерии в ежедневието.

Литий-въздушните батерии са характерни преди всичко със своята ниска маса и голям капацитет, а теоретичната им енергийна плътност е няколко пъти по-висока от тази на литиево-йонните батерии. Тези предимства дават възможност за тяхното използване в електромобилите и дроновете, но засега специалистите не могат да постигнат висока производителност на този вид батерии във въздушна среда.

Представеният прототип на литий-въздушна батерия съчетава най-новите материали и технологични процеси, и демонстрира рекордна плътност на енергията от над 500 Wh/kg, което е съществено повече от съвременните литий-йонни акумулаторни батерии, които се използват както в смартфоните, така и в електромобилите. Досега батериите от подобен тип можеха да работят само при ниски температури, а сегашните прототипи демонстрират много добри показатели при стайна температура.

Сега изследователите се фокусират върху създаването на нови наноматериали, които ще дадат възможност за съществено увеличаване на циклите на зареждане и разреждане на новите акумулаторни батерии.

 

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *