Нова технология от типа мозък-машина, обучена да разпознава невронната активност на мозъка, когато човек срещне ново лице, може да прескаже кои хора ще бъдат привлечен един към друг и кои – не. Алгоритъмът съпоставя невронните модели на участниците и може да предположи дали конкретен човек ще възприеме определени лица като привлекателни.

Новият интерфейс може да намери приложение в сферата на неврогията. Но също така е възможно да се използва в областта на персонализираната реклама, базирана на човешката мозъчна активност.

„Чрез сравняване на мозъчната активност на хората, установихме, че е възможно да предскажем лицата, които всеки участник би намерил за привлекателени, преди да ги види“ – споделя компютърният учен от Университета в Копенхаген и старши автор на изследването Туука Руоцало. „По този начин можем да направим надеждни препоръки за потребителите – точно както стрийминг услугите, които предлагат нови филми или сериали въз основа на историята на потребителите.“

Мозъчните сигнали, които новата технология изследва, са свързани с непосредствените впечатления на кандидатите и не са в следствие на внимателно обмислено поведение.

 

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *