Сделката по придобиване на Fitbit от Google, която е на стойност 2.1 милиарда долара получи условно одобрение от Европейската Комисия. То последва разследването ѝ на това дали компанията изпълнява ангажиментите си да не използва потребителски данни за таргетирани реклами.

Според условията на ЕК Google не може да използва данните на европейските потребители на Fitbit за целите на реклама и трябва да има техническо разделение между отделните данни. Освен това европейските потребители трябва да имат ясен избор за това дали здравните им данни да се използват от други услуги на Google.

„Можем да одобрим предложеното придобиване на Fitbit от Google, тъй като поетите ангажименти ще подсигурят, че пазарът на носими устройства и зараждащото се дигитално пространство за здравеопазване ще останат открити и конкурентни“, заявява комисарят по конкуренцията Маргрете Вестагер.

„Комисията ще определи как Google може да използва събраните данни за рекламни цели, как ще се подсигури съвместимостта между конкурентните носими устройства и Android и как потребителите могат да продължат да споделят фитнес и здравни данни, ако желаят това.“

Google обяви придобиването на Fitbit през ноември миналата година. Чрез сделката от компанията се опитват да постигнат по-добри позиции срещу конкурентите си като Apple, Samsung, Huawei и Xiaomi.

Сред актуалните модели с марката Fitbit са часовниците Sense, Versa 3 и Versa Lite Edition. Брандът предлага още фитнес гривни като Charge 4, умен кантар и т.н.

По данни на компанията за пазарни анализи IDC, пазарът на носими устройства отчита сериозен ръст през третото тримесечие на годината с 35.1% на годишна база. През тримесечието са доставени 125 милиона устройства. Fitbit дели пето място с BoAt и 3.3 милиона доставки при пазарен дял от 2.6% и спад на годишна база 6.2%.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *