Европейската комисия (ЕК) стартира антитръстово разследване на предполагаемо нарушение от страна на Google на законодателството в областта на конкуренцията чрез своите политики за рекламни технологии. Регулаторите ще преценят дали технологичния гигант фаворизира собствените си услуги, ограничавайки достъпа на конкурентите до потребителски данни за рекламни цели.

Като част от разследването, Комисията ще разгледа дисплейната и видеореклама на Google в YouTube. Платформата за управление на реклами на компанията, както и пазара на рекламни места Ad Manager и AdX също са обект на проверка.

Регулаторите ще проучат и решението на Google да прекрати индивидуалното проследяване на потребители в Chrome и Android като част от промените за поверителност в Sandbox. Ако се установи, че технологичният гигант е нарушил антитръстовите правила, ще му бъдат наложени глоби.

Това не е първия път, в който компанията е застрашена от глоби. Европейският съюс (ЕС) вече три пъти е глобявал Google за злоупотреби с рекламни практики в периода между 2015 и 2018 година.

От своя страна, технологичният гигант заяви, че ще сътрудничи на разследването, за да покаже предимствата на своите рекламни продукти за бизнеса и обществеността. „Ще продължим да се ангажираме конструктивно с Европейската комисия, за да отговорим на техните въпроси и да демонстрираме ползите от нашите продукти пред европейския бизнес и потребителите“ – посочва говорител на компанията.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *